Росія намагалася відрізати азовські та чорноморські порти ще в 2014 році, проте тоді робила це із суходолу. Потрібно розуміти, що такий сценарій у разі його реалізації міг спричинити серйозну економічну дестабілізацію України, падіння курсу гривні тощо.
Таку думку в своєму блозі висловив директор Інституту світової політики Євген Магда, передає «Слово і Діло».
За словами експерта, Росія після завершення будівництва Керченського мосту використовує його як своєрідний шлагбаум для обмеження товаропотоку до українських портів у Азовському морі.
«По-перше, під мостом не можуть пройти великі кораблі. По-друге, в Керч-Єнікальському каналі періодично виникають черги», – зазначив він.
Політолог акцентував, що Європейський Союз не несе безпосередніх збитків від дій Росії на Азові, їх несуть представники європейських компаній, яким належать вантажі.
Основний тягар збитків на собі несе Україна. Вони мають не лише матеріальний характер – підривається ділова репутація держави, пояснив він.
«Тому сьогодні ключове завдання для України – забезпечити безперешкодний рух вантажів до українських портів на Азові та з них. Домогтися цього можна за допомогою світової спільноти, зокрема НАТО та ЄС. А саме за допомогою дипломатичного тиску. Це єдиний спосіб», – резюмував Євген Магда.
Раніше в інтерв'ю німецькому Funke Media Group президент України Петро Порошенко заявив, що Росія намагається отримати наземний коридор з окупованого Донбасу до окупованого Криму, захопивши Маріуполь і Бердянськ.
У Кремлі назвали звинувачення на свою адресу абсурдними.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»