У Києві запрацював е-квиток. Що це дасть пасажирам та чи допоможе детінізації

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Для пасажирів впровадження е-квитка нічого особливо не змінить, оплата проїзду – питання не першої важливості.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив незалежний транспортний експерт Олександр Кава, оцінюючи запуск е-квитка в громадському транспорті Києва.

«Питання оплати проїзду для пасажирів не першої важливості, а другої чи третьої. Для пасажирів важливо, щоб це був якісний транспорт, який приходив вчасно, дотримувався розкладу й був безпечним. До цього система оплати проїзду не має жодного стосунку», – зазначив Кава.

На його думку, вивести гроші з тіні запуск е-квитка навряд чи зможе. Водії маршруток цією системою користуватися все одно не будуть.

«Ця система стосуватиметься виключно муніципального транспорту. А основний тіньовий сегмент перебуває в маршрутників, у приватних перевізників. Вони якраз не хочуть розкривати свої реальні економічні показники й не зроблять цього». – пояснив він.

Щодо окремих зловживань працівників «Київпастрансу», виробництва фіктивних квитків, то це невелика частина й невеликі втрати, додав експерт.

«Вони набагато менші, ніж вартість системи, на яку були витрачені гроші», – уточнив він.

«Перехід на е-квиток, це радше взагалі бажання окремих працівників КМДА заплатити за дорогу систему оплати проїзду. В Європі досі багато міст, які користуються квитковою системою й на електронну систему не переходять. У нас, мабуть, деяким чиновникам хотілося витратити 1,5 млрд грн із міського бюджету, й вони це зробили», – підкреслив Олександр Кава.

Голова ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов зазначив, що це нічого не змінить кардинально.

«Єдине, що це може допомогти не стільки вивести кошти з тіні, скільки підрахувати пільговиків. Але й тут не все так просто. Наприклад, пенсіонер, який звик усе життя показувати своє посвідчення, тепер має отримати картку, підійти до валідатора й зафіксувати проїзд. Скоріш за все, ті, хто платив, платитимуть як квитками, так і валідаторами», – уточнив експерт.

«Значного ефекту це не дасть, просто така оплата зручніша. Якась частина свідомих пасажирів додасться, але не дуже велика», – резюмував Наумов.

Нагадаємо, 20 липня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв з 1 січня 2019 року запровадити електронний квиток.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: