Конкурс, оголошений 13 листопада 2018 року КП «Київський метрополітен», – це тендер не на будівництво метро, а на створення проектної документації частини ТЕО техніко-економічного обґрунтування.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив експерт у сфері нерухомості Олег Приходько, оцінюючи перспективи будівництва метро на Троєщину.
«ТЕО розробляється для об'єктів виробничого призначення, які потребують детального обґрунтування відповідних рішень та визначення варіантів і доцільності будівництва об'єкта», – зазначив Приходько.
«ТЕО обґрунтовує потужність виробництва, номенклатуру та якість продукції, включаючи вибір конкретної ділянки для будівництва, розрахункову вартість будівництва та основні техніко-економічні показники. В ТЕО має розглядатися відповідність його рішень архітектурним, енергоощадним та іншим вимогам згідно із завданням на проектування», – уточнив він.
За його словами, ТЕО після погодження, схвалення при тристадійному проектуванні або затвердженні при двостадійному проектуванні за встановленим порядком є підставою для розробки наступної стадії проектування.
«А що далі? Далі наступні етапи проектування: склад, порядок розробки, погодження та затвердження проектної документації для будівництва», – додав експерт.
Існують такі стадії проектування:
– техніко-економічне обґрунтування; – техніко-економічний розрахунок; – ескізний проект; – проект; – робочий проект; – робоча документація;
Лише після розробки та затвердження робочої документації можна починати будівництво, так прописано в законах, констатував він.
«А оскільки в планах замовника отримання ТЕО заплановане на 31.12.2019, з такими темпами всі стадії проектування триватимуть ще років 10-15, а після цього проектні роботи втратять свою актуальність», – підкреслив фахівець.
«Якщо подивитися на питання вічного будівництва метро в ширшому аспекті, то стає сумно. Ми давно вже звикли до популістів, порожніх обіцянок і, м'яко кажучи, обману з боку слуг народу. Але прикро, коли наше українське «наобіцяли три вагони, а там хоч трава не рости» виходить на міжнародний рівень», – пояснив він.
Експерт нагадав, що восени минулого року ми дізналися, що проект з будівництва четвертої лінії метро в Києві має бути реалізований у стислі терміни.
«Про це заявив мер Києва Віталій Кличко під час зустрічі з представниками китайської компанії China Pacific Construction Group, з якою в листопаді 2017 року був підписаний меморандум про наміри співпрацювати в реалізації цього проекту. Виходить, що меморандум заради меморандуму? Того ж 2017 року мер Кличко заявляв, що горизонт будівництва метро на Троєщину – 5 років. Відтоді минуло 1,5 року й виявилося, що в столиці немає грошей навіть створення проектної документації», – наголосив він.
«Але паралельно з тим, що немає коштів на проектні роботи, є новий обіцяний термін – 2025 рік. Усе-таки щось змінюється в обіцянках, раніше обіцяли за 5 років збудувати, а нині за 6 років», – резюмував Олег Приходько.
Як повідомлялось, комунальне підприємство «Київський метрополітен» заявило, що тендер на розробку техніко-юридичного обґрунтування (ТЕО) метро на Троєщину відмінили. У повідомленні зазначається, що тендер буде оголошено повторно найближчими днями.
Нагадаємо, ще будучи кандидатом у мери Києва, Віталій Кличко обіцяв, що за 5 років збудує метро на Троєщину.
Більше читайте в матеріалі «Міські легенди України. Київ: метро на Троєщину».
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»