Гройсман іде у відставку: топ обіцянок прем'єр-міністра

Читать на русском

Президент Володимир Зеленський під час своєї інавгураційної промови розкритикував уряд і запропонував «взяти листок, взяти ручку і звільнити свої місця для тих, хто буде думати про наступні покоління, а не про наступні вибори». Відповідь не змусила себе чекати: через кілька годин прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що прийняв рішення піти у відставку.

За словами прем'єра, він зробить це після чергового засідання уряду 22 травня. «Після того, як був обраний новий президент, я сказав про те, що усвідомлюю ті виклики і можливі загрози, які стоять в майбутньому. Я запропонував президенту і парламенту, щоб ми спільно сформували новий порядок денний і дуже швидко почали приймати рішення, щоб зробити Україну сильною. Президент вибрав інший шлях. І я вважаю, що сьогодні своєю заявою він взяв на себе всю відповідальність перед тими майбутніми погрозами, які є в порядку денному», – підкреслив Гройсман.

На посаду глави уряду Гройсман був призначений 14 квітня 2016 року. З того часу, за підрахунком «Слова і Діла», він дав 358 обіцянок: з них виконав 147 (41%), не виконав – 71, ще 140 поки залишаються в процесі. Наші аналітики визначили топ виконаних і провалених обіцянок прем'єра.

Одне з головних невиконаних обіцянок Гройсмана – газ для населення не подорожчає. «Переконаний в тому, що ми в цьому питанні поставимо крапку, і це буде остання зміна ціни на газ в житті нашої держави», – заявляв він в квітні 2016 року. Однак в жовтні минулого року з'ясувалося, що без підвищення ціни не обійтися: Кабінет міністрів прийняв рішення, що з 1 листопада газ буде коштувати на 23,5% дорожче.

Не виконав прем'єр обіцянку з програми діяльності уряду – приєднати Україну до Європейського авіаційного простору. У березні минулого року міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив, що підписання угоди про спільний авіаційний простір з Європейським союзом залежить від завершення процесу виходу Великобританії з ЄС, а цей процес станом на травень 2019-го не закінчений. У березні в ЄС підтвердили, що терміни підписання угоди з Україною не відомі.

Ще одне невиконану обіцянку Гройсмана – створити військову поліцію – теж було зафіксовано в програмі Кабміну. Військова поліція повинна була служити для запобігання, виявлення, досудового розслідування кримінальних злочинів, скоєних військовослужбовцями. Станом на кінець 2017 року розроблений Міністерством оборони законопроект про військову поліцію знаходиться на розгляді в Адміністрації президента. З квітня 2016-го по травень 2019-го уряд не вносив до Ради законопроект про створення військової поліції. Зараз в Збройних силах України працює тільки військова служба правопорядку.

У квітні 2017 року Гройсман пообіцяв, що Кабінет міністрів змусить компанії-підрядники виправити недоліки в капітальному ремонті доріг, а також, що компанії будуть занесені в «чорний список» за неякісний ремонт. «Укравтодор» для удосконалення системи контролю якості і створення «чорного списку» компаній підготував законопроект «Про внесення змін до деяких законів України з контролю якості автомобільних доріг». У березні минулого року прем'єр-міністр запевнив, що внесе в Раду законопроект про створення «чорного списку» підрядних організацій.

В кінці 2018 року стало відомо, що «Укравтодор» розробив законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо відповідальності недобросовісних підрядних організацій дорожньої галузі». Але станом на травень Кабінет міністрів відповідну ініціативу не вносив. Так що обіцянка за два роки не була виконана.

Впорався Гройсман з обіцянкою забезпечити зростання національної економіки. Економіка України прискорила зростання з 2,4% в 2016 році до 2,5% в 2017-му. Крім того, в IV кварталі 2017 року реальний ВВП зріс на 2,2% в річному вимірі. У минулому році ВВП виріс на 3,2%. За останні три роки ВВП України збільшився на 8,4%.

Також глава уряду виконав обіцянку провести децентралізацію в сфері управління доріг. «Ми всі з Києва передамо, державні дороги місцевого значення на місця, на обладміністрації, які будуть управляти цим процесом. Далі ми туди передамо гроші і ресурси», – сказав Гройсман в травні 2016 року. У листопаді того ж року парламент підтримав створення Державного дорожнього фонду України, який почав роботу з 1 січня 2018 року. Тепер «Укравтодор» відповідає тільки за 50 тисяч кілометрів доріг, а інші 120 тисяч будуть підпорядковані обласному рівню з гарантованим фінансуванням з Фонду в обсязі 35% від його надходжень.

Нагадаємо, про те, як Володимир Гройсман виконує обіцянки, можна також прочитати в матеріалі «Життєвий принцип Гройсмана – виконання обіцянок: перевіряємо, чи так це».

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: