Ми вже вивчали, як мери обласних центрів борються зі стихійною торгівлею та МАФами. Сьогодні «Слово і Діло» пропонує подивитись які обіцянки давали очільники великих міст щодо облаштування велосипедних доріжок та як виконують свої запевнення.
У мера Києва Віталія Кличка задекларовано аж 9 велосипедів. На одному з них він навіть приїхав до Верховної ради на інавгурацію Зеленського. Тому він як ніхто зацікавлений в тому, щоб велосипедисти у столиці могли вільно та комфортно пересуватися містом.
Чотири роки тому під час акції «Велосипедом на роботу» Кличко пообіцяв, що невдовзі в Києві відкриють перехоплюючий велопаркінг біля метро «Лівобережна» і дотримав слова. Точка паркінгу знаходиться на вулиці Раїси Окіпної, 3. Велопарковка працє з 8.00 до 20.00 у будні дні, та з 9.00 до 20.00 – у вихідні. Перші 12 годин велопарковка безкоштовна, за кожні наступні 12 годин треба сплатити 10 гривень.
У 2019 році Кличко має намір відкрити нову велодоріжку у парку «Совки». Також у свої передвиборчій програмі-2015 він пообіцяв прокладати нові веломаршрути та будівництво велосипедних доріжок у столиці. Наразі обіцянки перебувають у процесі виконання.
Найбільш амбіційні наміри щодо велодоріжок були у міського голови Рівного Володимира Хомко, який у 2015 році обіцяв кожного року виділяти 1 мільйон гривень на облаштування велоінфраструктури.
«Після затвердження цієї схеми (за програмою розвитку велоінфраструктури в Рівному – ред.) ми даємо місяць громадськості, щоб подати всі свої пропозиції. А далі замовляємо проект і робимо перший маршрут в цьому році. Я кажу навмисне маршрут. Кожний рік обіцяю мільйон на облаштування велоінфраструктури. Справа за громадськістю – що вибирають, то ми й будуємо», – запевнив Хомко під час презентації стратегію розвитку велосипедної інфраструктури.
Мер Рівного додав, що раз на рік будуть підбиватися підсумки зробленого та плануватися роботи на рік наступний. «Мета така – в місті повинні залишитися тролейбуси, велосипеди і пішоходи і де не де на горизонті – автомобіль. Я розумію, що це виглядає трохи фантастично, але це мета», – зазначив Хомко.
Але Рівному не судилося стати велосипедною столицею Західної України, як заявлялося чотири роки тому. У звіті мера за 2015 рік йдеться про те, що Програмою розвитку велоінфраструктури в місті Рівному на 2014–2019 роки передбачена розробка схеми велосипедних шляхів. На це було виділено 50 тис. грн.
У липні 2015 року Хомко, як і обіцяв, урочисто відкрив першу велодоріжку в місті. Щоправда на цьому все і закінчилося.
У Рівненській міськраді «Слову і Ділу» повідомили, що на виконання Програми було виділено 602 тис. 400 грн, але фактичних видатків не було. У 2016 році передбачалося виділення 1 млн грн, але у березні 2017-го в міськраді повідомили, що протягом попереднього року було виділено 96 тис. грн. А вже на 2017 рік кошти на виконання заходів програми не передбачалися.
Мер Одеси Геннадій Труханов під час своєї виборчої кампанії обіцяв встановити велопарковки біля соціально значущих об'єктів у всіх районах міста. У 2015 році в місті проводилося дослідження центральних вулиць для розробки безпечних та комфортних веломаршрутів. На замовлення управління дорожнього господарства Одеської міськради розроблявся проект робіт з благоустрою бульвару Жванецького, включаючи облаштування на його території велодоріжки.
Через рік у департаменті інформації та зв’язків з громадськістю Одеської міської ради нам повідомили, що всі велопарковки в Одесі встановлюються за позабюджетні кошти. У 2017 році підприємства самотужки почали встановлювати велопарковки біля своїх офісів.
Влітку 2014 року Труханов пообіцяв продовжити велосипедну доріжку від Траси здоров'я до 16-ої станції Фонтану. Через два роки з бюджету міста планувалося виділити 10 млн грн на будівництво та капітальний ремонт об’єктів вулично-дорожньої мережі, зокрема, й на облаштуванням велосипедних доріжок. Станом на 2 червня 2016 року фінансування не здійснювалось.
У січні 2018 року управління архітектури та містобудування Одеської МР призначено замовником розробки схеми благоустрою Траси здоров'я і прилеглих територій (від парку Шевченка до 16-го станції Великого Фонтану). Влітку розпочався монтаж залізобетонних балок велопішохідної естакади, яка з'єднає Трасу здоров'я від 8-ї до 10-ї станції Фонтану.
У Львові до 2020 року має з’явитися 120 пунктів муніципального велопрокату. Такую обіцянку дав Андрій Садовий у 2015 році, балотуючись на посаду мера міста. Перший в Україні муніципальний велопрокат NextBike з’явився у Львові навесні 2016 року. На той момент у місті працювало 5 станцій прокату, на яких були доступні 55 велосипедів.
За рік кількість станцій велопрокату зросла до 24-х. У 2018 році NextBike запустив у дію нові тарифи для користувачів муніципальними станціями велопрокату. Однак кількість пунктів прокату не збільшилась. Ще однією прикрою новиною стало те, що на сайті nextbike.ua не виявилося жодного вільного велосипеда в доступі.
Мер Івано-Франківська Руслан Марцінків виконав обіцянку облаштувати кільцевий веломаршрут, який буде проходити по вул. Довженка через вул. Галицьку до вул. Набережної. Маршрут зробили протягом трьох років. Також були створені велодоріжки на Набережній вулиці ім. Василя Стефаника та велосмуги на вул. Кардинала Гузара.
Детальніше – на інфографіці.
Раніше ми писали, що зробили мери міст для розвитку інклюзії в Україні.
Також ми подивились, хто з політиків не до кінця виконує свої обіцянки.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»