Як засвідчив досвід, зниження цін на газ не стимулює до заощадження та енергозбереження.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив президент Центру глобалістики «Стратегія XXI» Михайло Гончар.
За його словами, в різних областях ціни на газ дійсно можуть відрізнятися. Це пов’язано з тим, що різне транспортне плече з доставки газу від тієї чи іншої дистрибуційної компанії до конкретного споживача.
«Оплата послуг споживання газу складається з двох частин – власне, плати за сам газ як товар та плати за його доставку, яка сплачується регіональній дистрибуційній компанії, облгазу. Тому зрозуміло, що хтось ближчий, а хтось далекий від труби високого тиску. Поки доставлять, ціна й тариф будуть вищими», – зазначив Гончар.
Зараз стратегічне завдання «Нафтогазу» – нормально підготуватися до зимового періоду, який може бути кризовим, підкреслив він.
Динаміка газового європейського ринку така, що ціна знижується. Однак це не означає, що якщо сьогодні на європейському ринку ціна впала, то автоматично завтра має впасти в Україні, додав експерт.
«Ми ще не сформували такого ринку. Не те що про Німеччину говорити зарано, а навіть про рівень сусідньої Польщі чи Словаччини. Не буде за помахом чарівної палички працювати ринок. Поступово – так», – пояснив він.
Тому наразі легко займатися здирництвом й вимагати від НАК одночасно зниження цін, амбалдінгу, виконання планів щодо закачування газу, але є стратегічні завдання, уточнив фахівець.
З іншого боку, нам дійсно потрібні нижчі ціни на газ для промисловості, тому що це питання конкурентоздатності нашої продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку, наголосив він.
«Якщо ресурс стає дешевшим, то його починають більше витрачати. Висока ціна на газ стимулює заходи енергозаощадження, енергоефективності. У нас звикли, щоб було дешевше. Політики в підсумку роздають популістські обіцянки, які потім стають гаслами й вимогами знизити ціни на газ», – резюмував Михайло Гончар.
Як відомо, уряд вимагає від «Нафтогазу» знизити ціну на газ у липні ще майже на гривню. У компанії говорять, що ціни й так знижені.
Як писало «Слово і Діло», за всю виборчу кампанію в Зеленського не було обіцянок про зниження тарифів.
Раніше ми дізнались, як зміняться тарифи до 2021 року.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»