В Україні влітку зафіксували новий антирекорд перевантаження автомобіля: одна з фур в Одеській області важила 202 тони. З цим явищем борються вже давно, колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян, наприклад, обіцяв на дорогах встановити комплекси зважування. Народні депутати від «Слуги народу» і президент Володимир Зеленський в передвиборчій програмі теж обіцяли встановити на дорогах автоматичний контроль ваги. А 11 вересня Верховна рада ухвалила законопроект щодо здійснення габаритно-вагового контролю, який має посилити моніторинг і відповідальність за порушення норм перевезення вантажів. «Слово і Діло» розібралося, що передбачає документ.
За перевищення допустимої ваги вантажу транспорту передбачається штраф від 8,5 до 34 тис. грн залежно від того, наскільки вага більше дозволеної: якщо на 5-10% більше, доведеться заплатити 8,5 тис. грн, на 10-20% більше – 17 тис. грн, більше 20% – 34 тис. грн. Всі гроші від штрафів будуть перераховувати в Дорожній фонд.
Адміністративну відповідальність за перевищення ваги вантажу понесуть фізичні особи або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспорт, користувач транспортного засобу (якщо він внесений до реєстру ТЗ), особа, яка ввезла транспорт на територію України (якщо він зареєстрований за межами країни).
Законопроект передбачає, що якщо водій проігнорував вимогу зупинитися, його можуть оштрафувати на 3,4 тис. грн або позбавити прав на 3-6 місяців. Перевантаження транспорту можуть зафіксувати в автоматичному режимі, постанова про накладення штрафу в такому разі може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та її надішлють поштою.
Як варіант інформацію про правопорушення, що зафіксоване в автоматичному режимі, можуть надіслати електронною поштою або смс-повідомленням. Але для цього потрібно подавати заяву до органів МВС.
Нагадаємо, «Укравтодор» планує запровадити плату за проїзд дорогами для великовантажного транспорту.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»