Запуск метро в Києві: які правила можуть запровадити для пасажирів і чи реально їх виконати

Читать на русском
Олександр Сергієнкодиректор центру «Інститут міста»
Олексій Дорошенкодиректор Асоціації постачальників торговельних мереж

В Україні по-різному оцінюють терміни відновлення роботи метро. За словами Київського міського голови Віталія Кличка, метро можуть запустити з понеділка, 25 травня, відразу після виходу України з карантину. За прогнозами прем'єр-міністра України, метрополітен відкриють до середини літа, оскільки Україна тільки зараз підходить до піку зараження коронавірусом. Чого чекати пасажирам і якими можуть бути нові вимоги для користування підземкою, «Слово і діло» дізналося в директора аналітично-дослідницького центру «Інститут міста» Олександра Сергієнка та глави Національної ради економічного розвитку Олексія Дорошенка.

Директор аналітично-дослідницького центру «Інститут міста» припустив, що пасажирів можуть зобов'язати дотримуватися дистанційного й маскового режиму, а також носити рукавички. Крім того, у вагонах і на станціях повинна проводитися регулярна дезінфекція.

Співрозмовник також назвав необхідним контроль пасажирів при вході в метро. На його думку, перераховані правила цілком реально виконати.

Експерт при цьому підкреслив, що вкрай важливо скоротити кількість пасажирів.

«Потрібно виключити пільгові категорії: учні, студенти та пенсіонери не повинні користуватися метро в робочі дні. Така вимога доцільна й тимчасова. У Києві близько третини пасажирів – це пільговики. Якщо їх не пускати до вагонів, то метрополітен можна розвантажити», – прокоментував директор аналітично-дослідницького центру «Інститут міста».

За словами співрозмовника, було б непогано в годину пік збільшити кількість вагонів. Однак потрібно врахувати, що число вагонів лімітує час виходу й посадки пасажирів. Якщо на це потрібно 30-40 секунд, то вагони частіше ходити не можуть.

Олександр Сергієнко також звернув увагу на вимогу глави Держспоживслужби Києва про 5 пасажирів у вагоні.

На його думку, вимога возити 5 пасажирів у вагоні абсолютно недолуга та нереалістична.

«За радянських часів це назвали б перестраховкою. Але в такому разі немає сенсу відкривати метро. Прибрати пільговиків, контролювати масковий режим, дистанцію, забезпечити контроль при вході із залученням Нацполіції – цілком здійснені вимоги. Скринінг і 5 осіб у метро – навряд чи реалістично», – додав директор аналітично-дослідницького центру «Інститут міста».

Олександр Сергієнко при цьому уточнив, що, оскільки в Україні не запроваджено надзвичайного стану, рішення уряду про закриття метро відпочатку було перевищенням повноважень. Співрозмовник зазначив, що метрополітен – комунальне підприємство, яке перебуває у власності громади під управлінням місцевої влади від імені громади.

«Усі рішення щодо метро – за місцевою владою», – констатував експерт і додав, що чим раніше запустять метро в столиці, тим більша ймовірність уникнути транспортного колапсу й невдоволення пасажирів.

У свою чергу, глава Національної ради економічного розвитку Олексій Дорошенко також розкритикував пропозицію про те, що у вагоні повинні перебувати близько 5 пасажирів;

Олексій Дорошенко також акцентував увагу на тому, що тривають дискусії про впровадження спецперепусток для проїзду в метро й критично оцінив цю вимогу.

Як штрафують за порушення правил карантину в Україні та інших державахКарантин через коронавірус діє в більшості країн. Пропонуємо порівняти, як за його порушення штрафують в Україні та у світі.

На думку економічного експерта, запуск будь-якого транспорту за спецперепустками неефективний і призводить до хаосу. Він зазначив, що вже практично весь бізнес, який зараз працює, наймає власні автобуси й підвозить співробітників своїм автотранспортом. Тому говорити про те, що запуск метро за спецперепустками призведе до поліпшення, наприклад, роботи лікарень, не варто.

«Спецперепустки – це марна справа, за ними працівники навіть не зможуть доїхати. Люди не зможуть елементарно потрапити до вагона, тому що на останній зупинці метро буде заповнюватися електричка та їхати в такому вигляді. Бізнесу це точно нічого не дасть», – прокоментував Дорошенко.

Він припустив, що обмеження будуть, але більш м'які, інакше просто немає сенсу відкривати метро.

Глава Національної ради економічного розвитку також зауважив, що контролювати скупчення пасажирів у метрополітені буде досить складно. Він зазначив, що згідно з попередніми правилами, при вході в метро, а також на станції повинні стояти співробітники Держспоживбслужби, поліції та «Муніципальної варти», які будуть пускати чи не пускати пасажирів.

«Держспоживслужба і Нацполіція зараз діють спільно, перевіряють ринки, бізнес, торгівлю. Однак кількість людей, які можуть це робити і забезпечити належний контроль, мінімальна в обох. Те саме буде й в метро», – підсумував Олексій Дорошенко.

«Слово і діло» пропонує подивитися, скільки тестів на COVID-19 провели в Україні та в інших країнах світу.

«Слово і діло» також пропонує порівняти, як штрафують за порушення правил карантину.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: