Обов'язковий техогляд особистих автомобілів може знову почати діяти з 2022 року, оскільки 2021 рік - крайній термін для впровадження даного механізму відповідно до умов асоціації з ЄС, повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій. У коментарі для «Слово і діло» політичний експерт Віталій Бала відзначив, що перед поверненням технічного огляду треба застосовувати європейську практику, щоб уникнути корупційної складової.
«Насправді, техогляд для приватних автомобілів є контраверсійним рішенням, бо у свій час, коли він був скасований, населення сприйняло це позитивно, бо була величезна корупційна складова. Через це багато людей його не проходили, а ті люди, котрі проводили технічний огляд, заробляли на цьому гроші», - сказав Бала.
Експерт відмітив, що загалом повернення проходження технічного огляду повинно відбуватися відповідно до європейський підходів, щоб уникнути наживання на водіях під час цього процесу і скарг людей, як раніше.
«Треба виходити із того, як це відбувається в Європі. Крім того, має бути можливим проходження технічного огляду на фірмових станціях обслуговування, й повинен бути сертифікат, відповідний до стандартів ЄС», - додав Бала.
Експерт зазначив, що компанії, які продають автомобілі, могли б займатися проведенням технічного огляду, й таким чином гарантувати безпечну експлуатацію автомобілів.
«Треба дивитися, як це робиться в ЄС. Якщо техогляд буде знову зводитися до того, щоб отримувати гроші, то це – неправильно. Головна мета повинна бути – безпека на дорогах», - відмітив він.
Нагадаємо, ще в травні цього року Криклій заявляв, що Міністерство інфраструктури внесе на розгляд Ради законопроект про правила техогляду машин.
Тим часом «Слово і діло» дізнавалося думку експертів - чому повертати техогляд потрібно за зразком ЄС.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»