У 2020 році Національний банк України через всі канали отримав і обробив близько 49,5 тисячі скарг від українців. 2171 скарга з них стосувалася діяльності колекторів - в цілому, колектори визнані однією з найбільш вагомих проблем минулого року.
Про це повідомляється у звіті НБУ про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за IV квартал у 2020 році.
«У 2020 році значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній і банків стосувалася жорстких заходів щодо стягнення заборгованості з боржників. Зокрема, мова про погрози, цілодобовий автодозвін боржнику, його знайомим, рідним і друзям, поширення особистої інформації на інше», – сказано в повідомленні НБУ.
Нацбанк опублікував також низку порад для споживачів, як діяти при залученні колекторів:
- Не варто допускати прострочення кредитів, оскільки зазвичай колекторів залучають на цьому етапі. При простроченні варто спробувати домовитися з кредитором про реструктуризацію боргу.
- Якщо загрози з боку колекторів не припиняються, можна звернутися зі скаргою в керівництво фінансової компанії, керівництво колекторської компанії та НБУ.
- Крім того, можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради з прав людини або до суду, контроль за дотриманням законодавства Про захист персональних даних знаходиться саме в їх компетенції.
Про те, як в Україні передбачається законодавчо врегулювати проблему колекторів, читайте в нашій статті.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»