В Україні залишилося трохи понад тиждень до того, як чинності набере так званий «антиколекторський закон» - закон, який спрямований на захист боржників від неправомірних дій колекторів. При цьому кредитори та колектори посилили тиск на боржників, працюючи за принципом «вибити все з усіх» до 14 липня - дати набрання законом чинності. Тому Опендатабот презентував рекомендації боржникам для спілкування з колекторами.
Про це повідомляється на сайті платформи для роботи з відкритими даними.
Систему спілкування з колекторами розробили Український Католицький університет і компанія Bot&Partners в рамках програми Національного банку України «Знай свої права». Сервіс вбудований в Опендатабот і доступний в месенджерах і спеціальному додатку. Він допоможе боржникам протистояти неправомірним претензіям і діям колекторів.
Відзначається, що чим ближче вступ в силу закону про колектори, тим більше скарг приходить в Нацбанк - тільки в цьому році регулятор отримав 3142 письмові скарги і 8258 усних звернень до контакт-центру з приводу неетичної поведінки колекторів.
На що найчастіше скаржаться українці:
- неетична поведінка колекторів - 1422 скарги або 45%,
- використання персональних даних третіх осіб - 1189 або 38%,
- агресивна поведінка працівників колекторських служб-398 або 13%,
- розголошення персональних даних позичальників - 133 або 4%.
Нагадаємо, президент України Володимир Зеленський 12 квітня підписав закон про врегулювання колекторської діяльності. Документ вводить чіткі правила поведінки як для кредиторів, так і для колекторів.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»