Ситуація в «Укрзалізниці» зараз є об'єктом пильної уваги Ради нацбезпеки і оборони. Нещодавно РНБО доручила Кабміну розібратися зі станом справ у компанії і ухвалити потрібні кадрові рішення. Серед проблем перевізника в РНБО назвали аварійний стан інфраструктури, проблеми тарифного регулювання і критичний фінансовий стан. У результаті в УЗ учергове змінилося керівництво: замість Івана Юрика виконувачем обов'язків голови правління став Олександр Камишін. «Слово і діло» вирішило подивитися, як часто від 2011 року в «Укрзалізниці» змінювався керівник і який чистий прибуток або збиток отримувала компанія.
З березня 2011 року до кінця грудня 2012-го – рік і дев'ять місяців – «Укрзалізницю» очолював Володимир Козак. З УЗ він перейшов на посаду міністра інфраструктури. За перший неповний рік його керівництва компанія отримала прибуток у розмірі 2 млрд 127,2 млн грн. За 2012 рік прибуток «Укрзалізниці» склав 885,5 млн грн.
Наступний керівник «Укрзалізниці» Сергій Болоболін пробув на посаді рік і один місяць – з 28 січня 2013 року до 19 березня 2014-го. Болоболін пішов у відставку за власним бажанням на прохання тодішнього міністра інфраструктури Максима Бурбака. За 2013 рік компанія отримала 545,3 млн грн прибутку.
Замість Болоболіна п'ять місяців «Укрзалізницею» керував Борис Остапюк (з квітня до вересня 2014 року), його змінив Максим Бланк, який пропрацював в результаті 9 місяців (до липня 2015-го).
Остапюк, до речі, кілька років безуспішно намагався через суд поновитися на посаді. А Бланк фігурував у кількох кримінальних справах, пов'язаних з корупцією в УЗ.
2014 рік виявився дуже важким для компанії – 15 млрд 443,8 млн грн збитків. Збитки за підсумками 2015 року зросли до 16 млрд 781,9 млн грн. Як заявили в «Укрзалізниці», переважно через падіння курсу гривні.
З липня 2015 року до кінця березня 2016-го – вісім місяців – в.о. голови правління компанії був Олександр Завгородній. Потім один місяць в.о. був Євген Кравцов і 12 днів – Віталій Жураковський.
У червні 2016 року керівником «Укрзалізниці» призначили поляка Вольцеха Бальчуна, це був четвертий керівник компанії за рік. УЗ закінчила 2016 рік зі збитком в розмірі 7 млрд 322 млн грн.
Бальчун затримався в «Укрзалізниці» на рік і два місяці – до серпня 2017-го. Він подав у відставку сам на тлі публічного конфлікту з Володимиром Омеляном.
За останні десять років найдовше «Укрзалізницею» керував Євген Кравцов – два роки і п'ять місяців (з серпня 2017-го до кінця січня 2020-го). Підприємство за підсумками 2017 року вийшло на прибуток в 114,5 млн грн, за підсумками 2018-го – 203,9 млн грн, за підсумками 2019-го – 2 млрд 988,2 млн грн.
Після того, як Кравцов пішов у компанії знову почалася постійна зміна керівництва. Торік було два виконувачі обов'язків голови правління – Желько Марчек (два місяці) і Іван Юрик (чотири місяці).
У серпні 2020-го «Укрзалізницю» очолив Володимир Жмак. За минулий рік УЗ отримала 11 млрд 899,7 млн грн чистого збитку. На ситуацію вплинуло скорочення пасажирських і вантажних перевезень, а також коливання курсових різниць.
Жмака звільнили через шість місяців після початку роботи, в березні 2021 року. Однією з причин звільнення в Міністерстві інфраструктури назвали відсутність системної стратегії поділу компанії.
Після Жмака знову на чотири місяці правління «Укрзалізниці» очолив Юрик. Після його звільнення новим в.о. став Олександр Камишін.
Нагадаємо, на інфографіці можна подивитися, які збитки держпідприємств виявила Держаудитслужба в 2020 році.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»