Ресторанний бізнес, як і будь-який інший, зіткнувся з багатьма труднощами з початком повномасштабної війни – повітряні тривоги та загроза безпеці співробітників, комендантська година, дефіцит робочої сили, відключення електроенергії. Але за два з половиною роки заклади змогли адаптуватися до нових реалій, відвідуваність та виручка зростає. «Слово і діло» вирішило дослідити, як війна вплинула на фінансові результати найбільших мереж фастфуду в Україні – McDonald's та KFC (за даними аналітичної системи YouControl).
У 2019 році McDonald's отримав в Україні виторг у розмірі 7,8 млрд гривень, а чистий фінансовий результат компанії за рік склав мільярд гривень.
В 2020 році, незважаючи на коронавірусні обмеження, дохід від надання послуг в Україні зріс до 7,9 млрд. Чистий фінансовий результат склав 0,6 млрд гривень.
Перед повномасштабною війною виторг McDonald's в Україні зріс до 11,1 млрд гривень. Чистий фінансовий результат був на рівні 2019 року – мільярд гривень.
24 лютого 2022-го McDonald's із міркувань безпеки закрив усі свої ресторани в Україні. Поступово відкривати свої заклади (до переговорів про повернення мережі підключилося навіть Міністерство закордонних справ) McDonald's розпочав восени.
Таким чином, за кілька місяців роботи у 2022 році McDonald's отримав 3,3 млрд гривень від надання послуг. При цьому за рік компанія в Україні отримала 2,1 млрд гривень чистих збитків.
Минулого року мережа ресторанів змогла збільшити свій виторг майже на у чотири рази – до 12,9 млрд гривень. Прибуток компанії в Україні склав 1,3 млрд.
До речі, за перше півріччя 2024-го виторг мережі ресторанів McDonald's склав уже 7,8 млрд гривень.
Фастфуд-мережа KFC теж призупинила свою роботу в Україні на початку повномасштабної війни, але почала відкривати ресторани вже у квітні 2022-го.
У 2019 році ресторани отримали в Україні 0,6 млрд гривень виручки, прибуток компанії склав 0,01 млрд.
За перший рік пандемії від надання послуг в Україні KFC отримала 0,8 млрд гривень. Але рік компанія закінчила з 0,2 млрд збитків. У 2021 році виручка склала 1,3 млрд гривень, а чистий прибуток – 0,07 млрд грн.
У 2022 році від надання послуг в Україні KFC отримала 1,9 млрд гривень, чистий прибуток склав 0,2 млрд.
Торік ресторани збільшили виторг до 2,5 млрд гривень. Компанія отримала в 2023 році 0,4 млрд гривень прибутку.
Нагадаємо, раніше «Слово і діло» аналізувало, як велика війна вплинула на доходи українських мобільних операторів.
На інфографіці – як війна позначилася на фінансових результатах «Укрпошти», «Нової пошти» та Meest.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»