Zara, H&M та інші: як популярні бренди повертаються в Україну

Читать на русском

Після початку повномасштабної війни роботу на українському ринку призупинили багато міжнародних брендів. Від повернення їх зупиняють не лише ризики безпеки (як для персоналу, так і для майна), а й проблеми з логістикою та виробництвом, а також певне падіння купівельної спроможності українців. У Міністерстві закордонних справ працюють над поверненням міжнародного бізнесу в Україну, адже це дасть додаткові податкові надходження, робочі місця та позитивний сигнал інвесторам. Кого вже вдалося переконати, а кого поки що ні – на інфографіці «Слово і діло».

Одними з перших до нових реалій роботи в Україні адаптувалися данська компанія JYSK та мультибрендова компанія Argo (Benetton, Mango, Desigual, Parfois, Sisley, Lee Coper, Vero Moda): вони почали відкривати свої магазини у березні 2022 року.

У квітні відновив роботу польський рітейлер LPP – Reserved, Cropp, House, Mohito та Sinsay. Спочатку компанія відкрила магазини лише у Вінниці та Львові, у червні – у Києві.

У травні спробу відновити роботу зробила французька мережа спортивних магазинів Decathlon. Але наприкінці червня після ракетного удару по ТЦ «Амстор» у Кременчуці в компанії заявили, що тимчасово припиняють роботу у Києві через загрози безпеці. У жовтні магазини Decathlon знову відкрилися у столиці.

У липні у Житомирі, Львові та Ужгороді відкрилися магазини спортивного бренду Adidas. У серпні стало відомо, що рітейлер відновлює роботу у Києві.

Одне з найбільш довгоочікуваних повернень відбулося у вересні 2022-го – відновлювати роботу почали ресторани швидкого харчування McDonald's.

Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба розповідав, що особисто просив держсекретаря США Ентоні Блінкена вплинути на повернення мережі фаст-фудів до України: «Я сказав Блінкену: «Поверни McDonald's до України». По-перше, це несправедливо, що росія не має McDonald's, і в Україні немає. А ми чому маємо страждати? По-друге, присутність McDonald's у будь-якій країні – це сигнал інвесторам, що тут можна працювати. Третє. Це робочі місця та тисячі підрядників. Я набрав Блінкена з інших питань, а насамкінець кажу: «Тоні, а що взагалі за непорядок, що це за ставлення до нас».

Перші три ресторани відкрилися у Києві. Станом на весну цього року в Україні працював 101 ресторан McDonald's із 117 існуючих. 16 закладів, переважно на сході, залишалися закритими. Крім того, було відкрито 10 нових закладів.

Шведський рітейлер H&M відновив роботу в Україні 9 листопада 2023-го: було відкрито магазини у столичних ТРЦ Lavina Mall та Respublika Park. Пізніше у листопаді відкрилися решта магазинів у Києві, а також у Львові.

У квітні запрацювали магазини іспанської fashion-групи Inditex – Zara та Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius та Oysho. Вони відкрилися у Києві, Львові, Вінниці, Черкасах, що спровокувало великий ажіотаж у ТРЦ та черги. Загалом повернення Inditex збільшило відвідуваність торгово-розважальних центрів.

Є також сигнали про те, що до України готується повернутися шведський бренд IKEA (меблі та товари для дому). Коли буде відкрито столичний магазин – невідомо.

Також з України з початком війни пішли британський бренд Marks and Spencer та американський GAP. Вони поки що не заявляли про наміри повернутися на наш ринок.

Нагадаємо, з інфографіки «Слово і діло» можна дізнатися, які компанії потрапили до списку міжнародних спонсорів війни. У березні список було закрито.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: