Українці скоро зможуть зареєструвати своїх улюбленців у Єдиному державному реєстрі домашніх тварин. Його перший етап запуску вже стартував – спочатку там авторизуються державні та приватні (останні на добровільній основі) ветеринарні клініки. Другий етап, коли можна буде внести інформацію про свого «хвостика», стартує на початку 2025 року. Навіщо потрібна реєстрація та які дані потрібно буде залишити – на інфографіці «Слово і діло».
Єдиний державний реєстр домашніх тварин – це державна база даних на платформі Дія. Engine для обліку домашніх кішок, собак та тхорів.
Там зберігатиметься така інформація:
- кличка та опис тварини;
- інформація про вакцинацію та біостерилізацію;
- контакти власників чи утримувачів;
- Інші суттєві дані про здоров'я тварини.
У Міністерстві аграрної політики пояснили, що проєкт має допомогти ефективніше запобігати поширенню небезпечних хвороб (сказу), гармонізувати українське законодавство з європейським, а також формувати культуру «відповідальних власників, які дбають про своїх улюбленців».
Щодо першої мети: реєстр дозволить уповноваженим органам ефективніше відстежувати кількість тварин та їхній вакцинальний статус. У міністерстві зазначили, що це знизить ризики поширення хвороб та допоможе у плануванні профілактичних заходів.
Відкриття реєстру також важливе з точки зору євроінтеграції, оскільки незабаром у Євросоюзі зобов'яжуть громадян реєструвати та чіпувати домашніх тварин.
Реєстрація буде добровільною та безкоштовною для власників домашніх тварин, але при цьому дасть низку переваг:
- можна буде легко відновити втрачені документи та дані про зареєстровану тварину;
- зареєстровану тварину легше шукати, особливо якщо у неї буде мікрочіп;
- після появи ветеринарного паспорта у «Дії», буде простіше мандруватиме з тваринами Україною;
- нижче ризики шахрайства із зареєстрованими тваринами.
Реєстр запускають у два етапи, перший – авторизація державних та приватних ветеринарних закладів – уже стартував.
Установи можуть авторизуватися у реєстрі, подавши заявку до Держпродспоживслужби. Для цього керівник клініки заповнює заяву в кабінеті (стверджується, що це займає не більше півгодини), після чого служба протягом 10 днів перевіряє дані, погоджує чи відхиляє заяву та надсилає відповідь на електронну пошту.
Після підтвердження авторизації керівник зможе внести до Реєстру дані про ветеринарних лікарів, які безпосередньо реєструватимуть тварин. Після цього ветлікарі-Агенти з реєстрації повинні зайти до своїх кабінетів у реєстрі та дозаповнити дані про себе.
Після успішної авторизації клініки зможуть реєструвати тварин у реєстрі – це і буде другий етап, його початок заплановано на 2025 рік.
Нагадаємо, на початку року в Україні офіційно дозволили брати домашніх тварин в укриття. Однак за умови, що власники забезпечать безпеку оточуючих та майна.
У 2021 році було ухвалено закон про посилення покарання за жорстоке поводження з тваринами. З інфографіки «Слово і діло» можна дізнатися, як змінилося покарання та що заборонено.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»