Є стратегія розвитку «Борисполя», затверджена Мінінфраструктури до 2019 року, де прописано, як розвивається аеропорт, з ким працює та в якому ключі. Крім того, МАУ та аеропорт самі говорили, що узгоджували свої стратегії розвитку, щоб бути максимально ефективними.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт авіаційної галузі Богдан Долінце, оцінюючи інформацію про те, що МАУ вимагає від Мінінфраструктури розірвати договір із Ryanair і хоче компенсації збитків.
«По лінії МАУ-Ryanair ситуація абсолютно зрозуміла. МАУ хоче утримати частку на ринку й розвиватися за власною моделлю. Вони хоч і ввели ще кілька літаків, але загалом їх близько 38. У Ryanair близько 500 літаків. Якщо брати за європейськими мірками, то це монополіст за кількістю літаків у Європі. Прибуток минулого року в них був півтора мільярда доларів, у той час як у МАУ – близько 15 мільйонів доларів», – констатував Долінце.
Він підкреслив, що авіакомпанія максимально зацікавлена не ділитися своїм ринком.
«Нікому не цікавий прихід одного перевізника, який приводитиме не нових пасажирів, а просто забиратиме пасажиропотік з уже наявних рейсів», – пояснив експерт.
«Ось якщо Ryanair приведе пасажирів, які в Україну ніколи не літали, на тих маршрутах, яких не було, то це буде вигідно всім сторонам. А якщо йти за стратегією «стати на наявні маршрути й забирати пасажирів», то в цьому, звичайно, ніхто не зацікавлений. У «Борисполя» прибуток ніяк не збільшиться, а наявні компанії зазнають збитків», – додав фахівець.
На його думку, поки не до кінця зрозуміло, чим можуть завершитися переговори з Ryanair.
«Але й у Ryanair також уже розуміють, що якщо вони сюди спочатку прийшли як до «аборигенів», то зараз доведеться шукати інший варіант із менш жорсткою політикою», – проаналізував Богдан Долінце. Нагадаємо, 17 липня міністр інфраструктури Володимир Омелян спрогнозував, що переговори з лоукостером завершаться за кілька тижнів.
Детально про авіариок і дешеві авіаперевезення «Слово і Діло» розповідало в матеріалі «Літати доступно. Авіакомпанії-лоукостери на ринку України».