З пункту А до пункту Б: що обіцяли чиновники з приводу залізничного транспорту

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян сьогодні заявив, що до кінця року в Києві з'явиться лінія швидкого залізничного сполучення з аеропортом «Бориспіль». Як обіцяв міністр, її будівництво почнеться не пізніше ніж 1 червня. «Слово і Діло» вирішило згадати, які ще обіцянки з приводу залізничного транспорту давали чиновники.

У Володимира Омеляна на 2018 рік є ще кілька обіцянок щодо залізничного транспорту. Зокрема, міністр планує відремонтувати 226 пасажирських вагонів «Укрзалізниці», а ще 60 – закупити.

У більш довгостроковій перспективі має з'явитися обіцяне Омеляном швидкісне залізничне сполучення Київ-Одеса. За словами чиновника, вартість квитка становитиме 500-700 гривень, а доїхати до Одеси зі столиці можна буде за 2 години. «На 200% впевнений, що пасажирський потік буде», – вважає очільник Мінінфраструктури.

Крім того, згідно з програмою діяльності Кабінету міністрів, Омелян зобов'язаний завершити реформування залізничного транспорту (такий самий обов'язок лежить і на віце-прем'єрі Володимирі Кістіоні). Реформа має включати: розмежування господарських функцій і функцій державного управління, підвищення ефективності системи залізничного транспорту та якості послуг шляхом створення конкурентного ринку перевізників.

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман у жовтні минулого року обіцяв, що найближчими місяцями буде покращене залізничне сполучення з Маріуполя, поїзди з якого до Києва йдуть приблизно 17,5-18,5 годин. У листопаді в. о. голови «Укрзалізниці» Євген Кравцов повідомив, що з 10 грудня поїзд Київ-Маріуполь стане щоденним.

Запустити поїзд із Одеси до Ужгорода обіцяв голова Чернівецької обладміністрації. «Ми хочемо відновити залізничне сполучення на відрізку Чернівці-Ужгород із заїздом на 40 кілометрів на територію Румунії. На перспективу плануємо запустити потяг з Одеси через Молдову, Чернівці до Ужгорода, розвантаживши цим львівську ділянку залізниці. Поїзд ітиме з Чернівців на Коломию, а потім – у напрямку Ужгорода», – розповів Олександр Фищук.

Голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль минулого року успішно відновив Боржавську вузькоколійку. У серпні нею в перший рейс вирушив історичний поїзд на чолі з ретро-паровозом. Цьогоріч вузькоколійку мають розширити. «Після ремонту ГР-280 повернеться на Закарпаття, а проект «Боржавська вузькоколійка» з туристичного сезону 2018 року буде продовжений і навіть розширений. Ми вже підготували проектно-кошторисну документацію для реконструкції приміщення залізничної станції села Приборжавське Іршавського району, а також ремонту двох залізничних мостів», – сказав Москаль.

У перспективі на Боржавській вузькоколійці в туристичний сезон їздитимуть два паровози – один з Іршави в напрямку Виноградова, а інший – із Іршави в напрямку Кушниці.

Нардеп Костянтин Яринич, хоча це й не в його компетенції, минулого року обіцяв сприяти вирішенню проблемних питань залізничного сполучення між Києвом і Кропивницьким.

Нагадаємо, «Укрзалізниця» має намір на 10% підвищити ціни на квитки з 1 квітня, а не влітку, як планувалося раніше.

Олександра Худякова, спеціально для «Слова і Діла»

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО