Яка система компенсації доречна при монетизації пільг на проїзд?

Борис Кушнірукекономічний експерт

Така практика не нова. Є багато різних прикладів успішного досвіду монетизації пільг на проїзд.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст Борис Кушнірук, оцінюючи ініціативу Кабміну щодо монетизазії пільг на проїзд.

«Засновник компанії IKEA, попри те, що був мільярдером, користувався громадським транспортом і показував посвідчення, яке давало право платити не 100%, а 50% вартості. Така система діє у Швеції. Можуть бути різні схеми», – зазначив Кушнірук.

«У нас дійсно є категорії – інваліди, ветерани, пенсіонери, – які мають право на безкоштовний проїзд. Якщо їм замість проїзду розраховується середня кількість поїздок, видається компенсація в грошовій формі, то в такому разі вони мають можливість самі зробити вибір. Можливо, їм надається пільга, якою вони не користуються, а якщо їм надати кошти за це, то це значно вигідніше», – уточнив економіст.

Однак, на його думку, значно кращою була б інша система компенсації – якби видавали не живі гроші, а можливість придбати абонемент.

«Залежно від того, скільки людина їздить, так ним і користується», – додав експерт.

«У цьому процесі є багато нюансів. Наприклад, питання, чи можуть скористатися такими пільгами в сільській місцевості. Переважно ні. Виходить, ця категорія повністю позбавлена права на ту пільгу, яка передбачається, й вони опиняються в менш вигідному становищі, ніж люди, які проживають у великих населених пунктах. Безперечно, монетизація має місце, але все потрібно продумати», – резюмував Борис Кушнірук.

Раніше віце-прем’єр-міністр Павло Розенко провалив терміни запровадження монетизації пільг.

Загалом у Павла Розенка в досьє 40% виконаних обіцянок проти 24% провалених. У рейтингу відповідальності членів уряду він на 12-му місці.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО