Незаконна реклама: як із нею борються українські чиновники

У вересні минулого року столичний мер Віталій Кличко оголосив боротьбу з незаконною рекламою. Навесні, за його словами, кияни місто не впізнають, тому що реклами стане значно менше.

Вчора у міській адміністрації відзвітували, що лише за березень демонтували майже 1,4 тисячі незаконних рекламних засобів – банерів, вивісок, електронних табло, щитів тощо. При цьому влада Києва відзначила, що кількість реклами на вулицях істотно зменшиться протягом двох років. Зараз у столиці 7 тисяч рекламних наземних конструкцій, а їх має стати близько 4,4 тисячі. «Слово і Діло» аналізувало, як інші чиновники борються з незаконною рекламою.

Заборонити розміщення реклами на історичних пам'ятках ще в 2015 році обіцяв віце-прем'єр-міністр В'ячеслав Кириленко. «Якщо ми приїдемо до будь-якої європейської столиці, ми побачимо, що там можна розглянути історичні пам'ятки, адже з точки зору розміщення візуальної реклами там усе регламентовано. В нас же це все відбувається як завгодно», – зазначив він. Рік тому київська влада схвалили нові правила розміщення реклами в Києві.

В інших містах України також іде активна боротьба з незаконною рекламою. У Чернігові нелегальні рекламні носії демонтуватимуть, як обіцяв мер Владислав Атрошенко. Із січня до липня 2016 року в місті були демонтовані 73 наземні та фасадні рекламні конструкції й ще 99 виносних. Із січня до червня 2017 року в Чернігові прибрали 7 рекламних носіїв.

Минулого року Атрошенко вже пообіцяв карати за розміщення реклами в центрі міста. Зокрема, скандал виник через появу рекламної конструкції на площі Перемоги. «Я з'ясую, хто завізував із моїх підлеглих і покараю, якщо була віза на ескізі», – заявив мер. У листопаді в міськраді повідомили, що конструкція була встановлена без дозволу й, відповідно до законодавства, власники мають прибрати її самотужки.

Сергій Сухомлин, балотуючись на посаду мера Житомира, обіцяв заборонити розміщення зовнішньої реклами в центральній частині міста. Сухомлин переміг на виборах і почав змінювати «обличчя» міста. Наприкінці грудня минулого року «Слову і Ділу» в міській раді повідомили про ухвалення концепції зовнішнього вигляду вулиць і територій Житомира. Зараз відбувається заміна та переміщення законно встановленої реклами, вся інша – підлягає демонтажу.

Народний депутат Олександр Опанасенко в березні 2017 року обіцяв внести заново проект закону про вдосконалення законодавчого регулювання в галузі зовнішньої реклами. Свою обіцянку нардеп виконав, але законопроект, одним з авторів якого він виступив, був відхилений і знятий із розгляду парламенту 1 березня.

Нагадаємо, «Слово і Діло» також розбиралося, як мери українських міст борються з МАФами.

Олександра Худякова, спеціально для «Слова і Діла»

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО