За рік до виборів час підбити підсумки роботи Верховної Ради VIII скликання й подивитись, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Щодня «Слово і Діло» аналізуватиме рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться всім списком парламентарів. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбирались, як працює Андрій Гальченко (фракція «Опозиційного блоку»).
Гальченко пройшов до Верховної Ради в 2014 році від «Опоблоку» за одномандатним виборчим округом №32 (Кривий Ріг, Дніпропетровська область). Він дав лише 12 обіцянок, причому всі вони належать до передвиборчих, оскільки записані в його програмі. За чотири роки нардеп виконав лише 2 запевнення, а 5 – провалив.
Своє запевнення надати органам місцевого самоврядування право на створення муніципальної міліції Гальченко провалив, навіть не намагаючись його виконати. Він утримався від голосування за проект закону про муніципальну варту, який був провалений Радою в другому читанні. При цьому депутат не подавав до цього законопроекту власних поправок і досі не вніс альтернативний законопроект.
Не вніс нардеп і обіцяних змін до Податкового кодексу. Коли Верховна Рада ухвалювала зміни до Податкового кодексу щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році, Гальченко не подав жодної поправки до законопроекту.
Крім того, нардеп провалив ще дві обіцянки, що стосуються оподаткування. Перед виборами він запевняв, що доб'ється, щоб 70% податків і зборів автоматично залишалися в місцевому бюджеті. Але не голосував за проекти законів щодо податкової реформи та нових міжбюджетних відносин. Ці законопроекти дозволили розпочати процес фінансової децентралізації в Україні зі значним розширенням фінансових прав громад.
Також Гальченко не зміг закріпити на рівні 70% обсягу відрахувань екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування. Він був відсутній під час ухвалення законопроекту про зміни до Бюджетного кодексу України щодо цільового спрямування екологічного податку. Документ передбачає, що 80% цього податку спрямовуються до місцевих бюджетів. До того ж нардеп голосував проти ухвалення бюджету на 2018 рік, де закладене зменшення частки екологічного податку в місцевому бюджеті на 30%.
Провалив Гальченко обіцянку розробити механізм визначення статусу учасників АТО. Коли Рада ухвалювала законопроект про статус осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, нардеп був відсутній і не підтримав законопроект на всіх стадіях його розгляду у ВР.
З усієї передвиборчої програми Гальченко виконав лише дві обіцянки. Він збирався спрямувати свою діяльність у Верховній Раді на вдосконалення пенсійної реформи. За час каденції нардеп зареєстрував низку законодавчих ініціатив, що стосуються впровадження змін у пенсійній системі України. Він пропонував внести зміни до бюджету на 2014 рік для підвищення рівня соціального захисту пенсіонерів, намагався підкоригувати бюджет-2015 рік з урахуванням рівня інфляції, а також домагався запровадження мораторію на підвищення пенсійного віку та пені в разі невиплати заробітної плати, стипендії, пенсії.
Виконав нардеп намір сприяти поліпшенню стану доріг за міжнародними стандартами. Для цього він надіслав шість депутатських запитів до різних органів влади й підтримав законопроект, що дозволив удосконалити механізм фінансування дорожньої галузі.
При цьому Гальченко нічого не зробив, щоб розробити програму оновлення комунального транспорту, як він обіцяв своїм виборцям чотири роки тому. Аналогічна ситуація із запевненням створити систему нормативного забезпечення охорони навколишнього середовища. Повністю проігнороване нардепом запевнення ухвалювати закони щодо плати за користування земельними ділянками комунальної власності.
Сумнівно, що нардеп встигне виконати обіцянки з приводу розробки державної програми реабілітації учасників АТО та сприяння в проведенні адміністративно-територіальної реформи.
Подивитись, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про яких ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок та якість їх виконання будь-яким політиком, скориставшись нашою відеоінструкцією.
Усі обіцянки чинних народних депутатів уже проаналізовані за методологією «Слова і Діла». Прочитати аналіз кожної обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна Рада» в розділі «Політики».
Хочете обговорити цей матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.