Хоча може ще два місяці попереду, але ми розуміємо, що цей опалювальний сезон поступово наближається до завершення. Тарифи за тепло — завдання для міської влади та уряду на 2019 рік.
Про це на своїй сторінці в Фейсбук написав економіст, аналітик Борис Кушнірук, передає Слово і Діло.
Експерт вказав, що у 2018 році підвищення тарифів на тепло у більшості міст було відчутним і особливо болючим для малозабезпечених верств населення. У разі подальшого збільшення цін на газ для підприємств теплокомуненерго також відбуватиметься зростання тарифів на опалення та гарячу воду.
Він звернув увагу, що тарифи на тепло дуже відрізняються в залежності від населеного пункту. Інколи — в рази. Це пов'язано не тільки з об'єктивними причинами, але і є результатом відверто корупційних змов між власниками та менеджментом підприємств теплокомуненерго, з одного боку, та місцевою владою — з іншого.
«Бо на сьогодні саме місцева влада відповідає за умови функціювання житлово-комунальної сфери міста. У тих містах, де міський голова та місцеві депутати дбають про інтереси містян, там вони, по-перше, не допускають завищення тарифів з боку підприємств теплокомуненерго, по-друге, активно займаються енергоощадними заходами», - міркує аналітик.
За його словами, коштів щороку в міських бюджетах стає все більше. Тому можливості у них є, аби було бажання та розуміння.
Очевидно, що уряд повинен вже зараз провести аналіз ситуації з тарифами на тепло та гарячу воду по всій країні, наголосив економіст.
При цьому він зауважив, що після завершення опалювального сезону, ймовірно, слід направити у правоохоронні органи аналітичні відомості, щоби ті, можливо, порушували кримінальні справи по тим населеним пунктам, де тарифи на тепло є найбільшими, і де найгірша ситуація з розрахунками за комунальні послуги з боку населення та за газ — боку підприємств теплокомуненерго.
«Але крім батога уряду потрібно пропонувати і пряник. По кожному місту уряд разом з місцевою владою має затвердити програму, яка передбачатиме заходи, які дозволятимуть скорочувати неефективні витрати теплоносія», - вважає Кушнірук. Крім того, уряду слід визнати, що декілька років тому, ще урядом Яценюка була допущена серйозна помилка щодо переходу на систему оплати за тепло по системі «зима — літо», нагадує аналітик.
Ща його словами, мета була гарна — стимулювати економне використання теплоносія в опалювальний період. Але, по-перше, це досягається встановленням в усіх багатоквартирних будинках будинкових приладів обліку тепла, по-друге, повсюдним формуванням у багатоквартирних будинках ОСББ.
«Без появи відповідального власника неможливо забезпечити економне використання тепла у межах будинку», - акцентував він.
«У той же час відмова від системи щомісячної абонентської плати за тепло призвело до появи пікового зростання вартості комунальних платежів, які самі по собі формують суттєве навантаження на доходи домогосподарств та відповідну прострочену заборгованість. Яка потім починає скорочуватись вже протягом весняно-літнього сезону», - розяснює Кушнірук.
Отже, акцентував він, попри президентські та наступні парламентські вибори уряду необхідно вже зараз здійснювати кроки, які би дозволили значно активніше займатись енергозбереженням та розбудовою моделі більш ефективної системи комунальних платежів.
«Важливо також якомога швидше ухвалювати закон про концесії (приватно-державне партнерство), який урядом вже подано до Верховної Ради. Це відкриє можливості для інвестицій у реконструкцію тепломереж та підприємства, які виробляють теплову енергію», - резюмував Борис Кушнірук.
Відзначимо, Юлія Тимошенко запевнила, що після обрання її президентом України ціна на газ для населення буде мінімум удвічі меншою, ніж сьогодні.
Також кандидат у президенти Сергій Каплін обіцяє знизити ціни в чотири рази.
Своєю чергою президент Петро Порошенко розкритикував такі популістські обіцянки.
Як зростуть тарифи до 2021 року – за посиланням.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA