Перемога Зеленського на виборах-2019: піар-уроки президентських перегонів

Валентин Войтковполітолог

Президентські вибори-2019 відкрили нову реальність: старі методи та чорні технології більше не працюють.

Про це в своєму блозі написав політтехнолог, виконавчий директор комунікаційної групи XPR Валентин Войтков, передає «Слово і Діло».

Довіра була й залишається суперактивом

«Якщо вам не довіряють більш ніж половина виборців, вище голови ви не стрибнете, які б ходи ви не придумували та які б ресурси не вкладали. Порахуйте вартість голосу для Порошенка, це було дорого», – зазначив Войтков.

На його думку, останні місяці й особливо останні три тижні президент намагався наздогнати потяг, який давно пішов, довіра була втрачена задовго до.

Люди переважно голосують емоційно

«Подобається чи не подобається, близький до ідеалу мого кандидата чи ні. Якщо близький, все інше вони додумають самі. Це називають підтверджувальним упередженням, коли людина шукає або інтерпретує інформацію відповідно до власної картинки в голові», – пояснив він.

У такому разі програмні заяви, апеляція до критичного мислення не мають значення, якщо ви не потрапляєте в очікування людей, додав експерт.

Взаємодія, а не односторонній потік інформації

За його словами, люди хочуть інтерактиву в комунікації, вони не готові пропускати через себе гігабайти інформації про те, які ви «гарні й чесні». Опитування, відкриті коментарі, простий і зрозумілий стиль подачі інформації, звичайні люди в кадрі, а не лише один кандидат.

«Більше поваги, менше пафосу, тоді з’являється шанс втримати аудиторію й навіть залучити волонтерів», – підкреслив він.

Креатив

Нестандартні ходи можуть принести багато голосів. Штаб Зеленського вдало увійшов у кампанію – оголошенням про похід на вибори «під ялинку» – й нав’язав свою гру відразу після першого туру пропозицією провести дебати на стадіоні, нагадав Войтков.

Здавалося б, дві прості ідеї, але вони вплинули на результат виборів, акцентував він.

Швидкість та адаптивність важливіші, ніж план кампанії

«Можна всю кампанію нести стяг про «чесних більше», а можна експериментувати, шукати й швидко знаходити нові відповіді. Результат ми бачимо», - констатував політтехнолог.

«Мінусові» кампанії під час виборів майже не працюють

На його переконання, вкладати сили та ресурси в чорні технології марно.

«Скільки грошей вклали в пабліки проти Гриценка, Зеленського та інших, а результат – «ну, таке». Гриценко частково сам себе «мінуснув», частково Смешко йому допоміг. А електорат Зеленського лише мобілізувався й прийшов на дільниці, щоб проголосувати», – уточнив він.

Цифрові формати витісняють аналогові

Експерт звернув увагу, що штаб Зеленського не шкодував грошей на створення власної екосистеми в соцмережах (Facebook, Instagram, YouTube) і постійно взаємодіяв з аудиторією там, продукуючи власний цікавий контент.

«У міксі з каналом 1+1 це дало мегарезультат. Натомість палатки, мітинги, буклети, газети на цих виборах були вторинними», – наголосив він.

За його словами, на цих виборах електорат розділився не за лінією «праві – ліві», «Європа – Росія», а за лінією «старі – нові».

«Як влучно вже було сказано, це був «електоральний Майдан». Люди втомилися від старих політиків і вимагають нової політики», – резюмував Валентин Войтков.

Більше про те, як нові медіа впливають на політичні зміни – за посиланням.

«Слово і Діло» проаналізувало результати проведених опитувань, порівняло останні прогнози соціологів і з'ясувало, в чию перемогу вірили українці напередодні президентських виборів.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО