Як залучити лоукости до України та зробити квитки дешевшими?

Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявив, що одним із пріоритетних завдань очолюваного ним відомства є збільшення частки лоукост (бюджетних) авіакомпаній на українському ринку авіаперевезень. Зокрема, у Мінінфраструктури планують у 2020 році збільшити таку частку до 45%. У коментарі «Слово і Діло» експерт авіаційної галузі Богдан Долінце пояснив, що плани досяжні, але для цього потрібно докласти зусиль.

«Якщо говорити про 40% і більше, то показник вище, ніж середній в Європі. Хоча, наприклад, в Іспанії 50/50 – половина лоукостів, а інша половина – класичні перевізники. Тому цифри можна вважати реалістичними. Інше питання, що робити, щоб досягти такого показника?» – зауважив Богдан Долінце.

Експерт звернув увагу, що сьогодні багато говорять про польоти лоукост-перевізників усередині країни. Але є кілька обмежень, передусім йдеться про стан інфраструктури регіональних аеропортів.

Долінце зазначив, що є деякі зрушення в питанні стану інфраструктури регіональних аеропортів. Це створює підстави для роботів у цих аеропортах на міжнародних напрямках.

«Якщо говорити про внутрішні перевезення, то насамперед є необхідність створення української реєстрації відповідної авіакомпанії, передачу літаків на її баланс, щоб вона могла здійснити такі операції», – зазначив фахівець.

Долінце позначив, що наразі законодавство не передбачає можливості польотів іноземних перевізників усередині країни.

«Інший крок полягає в тому, щоб дозволити іноземним перевізникам літати всередині країни. Але з точки зору економіки, це фактично буде поступатися нашим правам, українські перевізники таких прав у ЄС не мають», – констатував Богдан Долінце.

На його думку, ще один можливий варіант – підписати угоду про відкритий авіаційний простір.

«Зважаючи на те, що пов'язане з Британією обмеження після Brexit знято, Україна і ЄС можуть підписати угоду про спільний авіаційний простір, що дозволить європейським компаніям літати всередині України, а українським – між країнами Євросоюзу», – пояснив Богдан Долінце.

Також експерт звернув увагу на ініціативу Мінінфраструктури скасувати ПДВ на внутрішні рейси.

Він уточнив, що європейське регулювання рекомендує не застосовувати ПДВ на польоти всередині країни, оскільки вони з точки зору конкуренції більш дорожчі, ніж польоти між сусідніми країнами.

Експерт акцентував увагу на те, що політ зі Львова до польського міста буде дешевше, ніж політ на таку ж відстань усередині України. На міжнародні польоти не застосовується ставка ПДВ.

«У принципі, деякі країни не застосовують ПДВ, але деякі все-таки лишають. Але потрібно розуміти, що у цих країн ставки ПДВ набагато нижче, ніж в Україні», – додав Долінце.

Експерт авіаційної галузі підкреслив, що мінімальна ставка ПДВ або її скасування взагалі надасть стимулювального ефекту.

«Для авіакомпанії витрати залишаться такими, як були. Однак для пасажира це означатиме зниження вартості. Вже не буде застосовуватися ставка 20% ПДВ, що дає компаніям можливість знизити вартість квитків до 20%. Не факт, що всі компанії знизять на 20%, хтось більше, хтось менше, але в цілому це було б відчутно», – прокоментував Богдан Долінце.

Відзначимо, у Програмі діяльності уряду йдеться, що в Україні значно зросте частка авіаційних маршрутів, які виконуються за лоукост-моделлю.

Раніше ми повідомляли, які авіакомпанії-лоукостер вже є на ринку України.

Додамо, 30 січня 2019 року кандидат на пост президента України Володимир Зеленський у своїй передвиборчій програмі пообіцяв відновити аеропорти в кожному обласному центрі.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО