У зв'язку з поширенням коронавірусу пасажиропотік істотно скоротиться, унаслідок чого деякі компанії можуть знизити ціни на квитки. Таку думку в коментарі «Слово і Діло» озвучив експерт авіаційної галузі Богдан Долінце.
Фахівець звернув увагу на те, що Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) прогнозує падіння світового пасажиропотоку на 5% через коронавірус. В Європі падіння авіаційних перевезень можливо від 6% до 10%. У грошовому еквіваленті це від 63 до 113 мільярдів доларів недоотриманого доходу, зазначив він.
За його словами, у цій ситуації є дві складові, перша з яких полягає в падінні пасажиропотоку. Компанії можуть шукати різні методи, щоб зберегти пасажиропотік. Наприклад, можливе зниження вартості авіаційних перевезень.
Друга складова, за словами експерта, зводиться до падіння доходів.
«Варіант із більш дешевими авіаквитками для компаній набагато кращий, ніж повністю припинення польотів. Збитки від повного припинення польотів набагато вищі, ніж від зменшення обсягів перевезень», – констатував Долінце.
Експерт додав, що для перевізників на сьогоднішній день було позитивною новиною зниження ціни на нафту, оскільки це відіб'ється на вартості авіапалива та дозволить компаніям знизити витрати, заощадити і зменшити удар через зниження пасажиропотоку.
Богдан Долінце також не виключив, що деякі компанії можуть опинитися під загрозою банкрутства.
«Якщо говорити про ризик банкрутства авіакомпаній, то за останні два роки основна частина збанкрутілих авіаперевізників була в країнах ЄС. Це пов'язано передусім із тим, що дуже конкурентний і динамічний ринок. Компанії, у яких не було потрібного фінансового запасу і які не адаптувалися до нових ринкових реалій, не змогли продовжити існування. У 2018-2019 роках відразу кілька авіаперевізників стали банкрутами. Ймовірно, що тенденція зараз триватиме», – прокоментував Богдан Долінце.
Експерт спрогнозував, що через коронавірус і зменшення пасажиропотоку компанії, які не мають фінансового резерву, можуть бути в зоні ризику. Деякі країни вже розглядають різні варіанти підтримки авіаперевізників.
Він уточнив, що рівень рентабельності авіакомпаній останні кілька десятиліть складав від 2 до 4%, а останні 4-5 років рівень був вище 6% і до 20% у деяких окремих випадках.
Долінце позначив, що компанії, у яких є фінансова подушка безпеки, зможуть перебудуватися, а ті, хто був біля кордонів рентабельності, – у зоні ризику. Найменші стреси для них дуже небезпечні.
«Тому в деяких країнах вже йшлося про те, що уряди шукатимуть інструменти для підтримки авіаперевізників. Влада Китаю вже озвучувала такі тези», – зазначив експерт авіаційної галузі.
Нагадаємо, авіакомпанія Ryanair через коронавірус у світі скасовує рейси до Європи. Обмеження діятимуть до 8 квітня, однак можуть бути продовжені.
«Слово і Діло» розібралося, що за вірус зараз поширився в Китаї та які його симптоми.
Що потрібно знати при купівлі авіаквитка – читайте за посиланням.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA