В Україні з 1 червня запрацюють перші 50 відеокамер системи автоматичної фотовідеофіксації порушень на дорогах. У коментарі «Слово і діло» директор із наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк зауважив, що це позитивно відіб'ється на безпеці дорожнього руху.
«Це зменшить кількість порушень ПДР. Навіть, коли камери в тестовому режимі працюють, це зменшує рівень порушень, тому що водії реагують. Насправді, дуже багато добросовісних водіїв, які могли б дотримуватися правил дорожнього руху, але вони бачать, що за їх недотримання не існує відповідальності, відтак вони порушують. Тому камери, сподіваюсь, різко зменшать рівень травматизму на дорогах і кількість смертельних випадків також», – підкреслив Хавронюк.
Він пояснив, що за таких умов буде здійснюватися фото- та відеофіксація, на основі якої водіям будуть надсилати квитанцію про сплату штрафу. Якщо в разі скоєння порушення за кермом був інший водій, то власник може в порядку адміністративного оскарження спростувати квитанцію.
«Згідно із загальним правилом сплачувати за порушення повинен буде водій», – додав експерт.
Хавронюк також уточнив, що така ініціатива впорядкує питання, хто саме користується автомобілями.
«Патрулювання поліцейських повинно здійснюватися у звичайному режимі, якихось особливих точок не варто робити, хіба що при в’їзді до міст, щоб забезпечувати правила в контексті антитерористичної діяльності, запобігання поширення інфекційних хвороб тощо», – підсумував директор із наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк.
У МВС зазначили, що надалі відеокамери поступово з'являться в усій Україні.
На автомагістралях встановлення камер буде відбуватися коштом держави, у містах і ОТГ – коштом місцевих бюджетів.
Нагадаємо, запуск автофіксації порушень ПДР планувався на 1 травня, однак МВС відтермінувало його через коронавірус.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps