В Україні за три дні на адресу Уповноваженого з захисту державної мови надійшло близько сотні скарг, які стосувалися сфери обслуговування українською мовою. Найбільше звернень – з Києва, Львова, Харкова та Одеси.
Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь в коментарі УНН.
«Протягом 16-18 січня на адресу Уповноваженого надійшло близько 100 звернень. В основному це порушення, що стосуються сфери обслуговування споживачів, десь третина. Є зауваження до сайтів, інтернет-магазинів. До сайтів це про те, що стартова сторінка не українською мовою або взагалі немає української версії», - сказав Кремінь.
Омбудсмен додав, що також українці фіксували порушення, що стосуються реклами, освіти, державної влади місцевого самоврядування і транспорту. Кремінь також назвав регіони-лідери за зверненнями.
«По регіонах найбільша кількість таких звернень надійшла якраз з Києва та Київської області, зі Львова, Харкова та Одеси. А з інших регіонів буквально по одному або два звернення, не більше», - додав він.
Він пояснив, що після того як на адресу Уповноваженого приходить звернення, починаються заходи держконтролю. Суб'єкт протягом 30 днів повинен усунути порушення. Якщо таких порушень кілька протягом року, то, починаючи з 16 липня 2022 року, суб'єкт можуть оштрафувати.
При цьому Кремінь зазначив, що секретаріат Уповноваженого готовий до збільшення скарг після закінчення локдауну, адже відкриються ресторани і кафе.
Нагадаємо, 16 січня українська мова стала обов'язковою для сфери обслуговування.
Раніше омбудсмен розповідав, куди і як можна скаржитися у разі порушення норм мовного закону.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps