До секретаріату уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя з 16 січня по 11 лютого надійшло понад 600 скарг і звернень українців, які стосуються нової норми мовного закону.
Про це повідомила пресслужба мовного омбудсмена в п'ятницю, 12 лютого.
Як повідомляється, з 16 січня по 11 лютого 2021 року звернулося 605 громадян з різних куточків України.
«Найбільше звернень і скарг продовжує надходити з Києва та Київської області (276). У східних, південних і західних областях України - незначна кількість можливих порушень (Луганська область - 7, Миколаївська - 6, Донецьк - 4, Тернопільська - 4, Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька області - по 2 звернення)», - йдеться в повідомленні.
Як уточнили у омбудсмена, більшість звернень (281) стосується відсутності української версії веб-сайтів щодо надання послуг Інтернет-магазинів. Ще 126 українців поскаржилися на порушення своїх прав в користуванні державною мовою в сфері обслуговування. Найбільше про такі порушення повідомляли кияни (53).
Нагадаємо, з 16 січня в Україні набула чинності норма закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Відповідно до неї, вся сфера обслуговування зобов'язана перейти на українську мову.
Тільки за три дні дії нової норми закону, мовний омбудсмен Тарас Кремінь отримав близько 100 скарг.
«Слово і діло» писало про те, хто буде контролювати цю норму мовного закону і як будуть штрафувати за її порушення.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps