Міністерство інфраструктури України ще 5 квітня оприлюднило проєкт закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів». Основний аспект цього закону - він відновлює раніше скасований обов'язок щорічного проходження власниками автомобілів технічного огляду транспортних засобів.
Про це йдеться в повідомленні Міністерства інфраструктури.
Згідно з проєктом, передбачається вдосконалення механізмів державного регулювання у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів:
- повертаються періодичні перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації (техогляд);
- на законодавчому рівні вводяться вимога щодо обов'язкового встановлення контрольних пристроїв (обмежувачів швидкості, тахографів) на певні категорії транспортних засобів;
- створюється система періодичної підготовки водіїв транспортних засобів окремих категорій експертів з перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації та підвищення їх професійної компетентності;
- крім того, передбачається забезпечення контролю та встановлення відповідальності за порушення режимів робочого часу та часу відпочинку водіїв;
- передбачається запровадження чітких, спільних з країнами-учасниками ЄС правил часу управління, перерв та періодів відпочинку водіїв автотранспортних засобів, залучених до здійснення національних та міжнародних автомобільних перевезень, шляхом запровадження скоординованих дій між Україною та країнами - учасниками ЄС відповідно до принципу пропорційності.
Крім цього, законопроєктом пропонується створити нову схему підвищення кваліфікації професійних водіїв. Техогляду підлягатиме не тільки комерційний транспорт, а й приватний. Легковим авто (до 9 пасажирів) доведеться проходити техогляд через чотири роки після першої реєстрації, а потім - раз на рік. Автомобілі, що використовуються в таксі, повинні будуть проходити то щорічно. Штраф за не пройдений то складе 1700 грн.
Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій розповів, що обов'язковий техогляд особистих автомобілів може знову почати діяти з 2022 року, оскільки 2021 рік – крайній термін для впровадження даного механізму згідно з умовами асоціації з ЄС.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps