Реформу «Укрзалізниці» можна тільки почати, її не завершити за пів року або рік.
Про це в інтерв'ю «Слово і діло» заявив колишній міністр інфраструктури Владислав Криклій.
«Реформу «Укрзалізниці» можна тільки почати. Це процес тривалий: ні за пів року, ні за рік, його не завершити. Там багато змін, які потрібно робити. Я радий, що нам вдалося принаймні відкрити скриньку бюджетного фінансування, це перші кроки, коли держава теж бере участь в роботі державного монополіста залізничних перевезень. Буде укладено контракт на 100 нових пасажирських вагонів, які будуть виготовляти українська вагонобудівний компанія, Крюківська, також буде оновлення інфраструктури», – сказав Криклій.
Він також розповів, як має відбуватися реформа «Укрзалізниці». Її повинні розділити на окремі компанії, щоб було видно, хто які прибутки та збитки генерує: окремо пасажирський і вантажний перевізники, компанії, яка займається утриманням інфраструктури, і непрофільними активами, відокремленими підрозділами.
«Повинна відійти практика, коли єдиний монопольний перевізник вантажний – це «Укрзалізниця». Тобто, у нас є залізничні перевезення, Міністерство формує політику, а «Укрзалізниця» – такий же перевізник, як і інші конкуренти, які повинні отримувати на зрозумілих, чесних, прозорих умовах доступ до інфраструктури. Це – важлива частина реформи. Щодо тарифів, зрозуміло ... справедлива вартість», – розповів ексміністр.
«По пасажирці повинні бути договори публічного зобов'язання, угоди між публічним перевізником і містом. Тому що, коли місто організовує громадський транспорт, воно компенсує витрати, а тут фактично за тебе організували електричний громадський транспорт, а ти стоїш осторонь, кажеш: «мені просто дві зупиночки додатково додайте і все», і ніяк ти до цього не причетний», – додав Криклій.
Нагадаємо, 15 січня 2021 року Владислав Криклій заявив про старт реформи «Укрзалізниці» – створили підрозділ вантажних перевезень та інфраструктури.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps