Колишній міністр інфраструктури Владислав Криклій прокоментував новий закон, який передбачає ремонт аеропортів і доріг в обхід процедури закупівель через Prozorro.
Нагадаємо, 25 червня Володимир Зеленський підписав зміни в закон «Про державні закупівлі» щодо вдосконалення системи оскарження державних закупівель. Він передбачає, що тендерні процедури не потрібно буде застосовувати при будівництві кільцевої автомобільної дороги навколо Києва, а також для закупівель до святкування 30-ї річниці Незалежності України. Йдеться, зокрема, про модернізацію аеропортів в Вінниці, Дніпрі, Одесі, Рівному, Херсоні та Закарпатті.
«Зовсім незрозуміла історія з цими винятками. У мене немає відповіді, мені незрозуміло, навіщо це. Я вважаю, що це некоректно. У нас є прецеденти – вони є винятковими, – коли, наприклад, міжнародні пов'язані кредити: з поляками, китайцями, французами ... Це нормальна практика, коли інша країна говорить: ми даємо фінансування на вигідних умовах під низький відсоток, але хочемо, щоб в цих умовах наш компонент був, нашого виробника – тут зрозуміло. За окремими процедурами йдуть кредити, які видаються міжнародними фінансовими організаціями, на кшталт ЄБРР, ЄІБ, IFC тощо. По міжурядовим угодам теж є схожий механізм. Ну, власне, ось і все», – сказав Криклій в інтерв'ю «Слово і діло».
Без тендера хочуть також будувати об'їзну дорогу в Києві, це обійдеться у близько 100 млрд грн. «Знову ж таки, якщо є американці, китайці, ще хтось, хто хоче працювати, для цього є міжурядові угоди. Але воно працює за іншою процедурою, а не робиться виняток у законі, тому що фактично до депутатів тоді також питання. Я не розумію, навіщо це зробили. Якась дивна механіка», – додав ексміністр.
Нагадаємо, на інфографіці можна подивитися, про які випадки хабарів і розтрату коштів на «Великому будівництві» повідомляла СБУ.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps