Національний банк України встановив кваліфікаційні вимоги до ділової репутації та профпридатності, яким повинні відповідати співробітники колекторських компаній. Компанії повинні будуть перевіряти та контролювати відповідність співробітників цим вимогам.
Про це йдеться в повідомленні НБУ.
Яким вимогам повинні відповідати співробітники? Основних вимог всього два:
- мати достатній рівень знань законодавства Про захист прав споживачів та захист персональних даних;
- не мати судимості.
«Мета - забезпечити відповідальне ставлення кредитодавців, нових кредиторів і колекторських компаній до всіх категорій споживачів. Зокрема, виключити випадки використання нецензурної лексики, погроз і морального тиску на споживача та інших осіб при врегулюванні простроченої заборгованості», – сказано в повідомленні.
За порушення прав споживачів колекторськими компаніями та їх співробітниками та невідповідність співробітників вимогам НБУ накладатимуться наступні стягнення:
- письмове застереження з вимогою виправити помилку;
- штраф для кредитодавця, нового кредитора або колекторської компанії;
- тимчасова заборона колекторської компанії здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;
- виключення відомостей про колекторську компанію з реєстру колекторських компаній;
- тимчасову зупинку або відкликання (анулювання) ліцензії кредитодавця або нового кредитора.
Нагадаємо, президент України Володимир Зеленський 12 квітня підписав закон про врегулювання колекторської діяльності. Документ вводить чіткі правила поведінки як для кредиторів, так і для колекторів. Закон набирає чинності з 14 липня 2021 року.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps