Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду закінчила підготовку до розгляду скарг на вирок колишньому директору державного підприємства «Повітряний експрес» Геннадію Дьяченку та керівнику ТОВ «Сапфір Фінанс» Івану Радику у справі про заволодіння коштами на проєкті «Повітряний експрес».
Про це йдеться в рішенні АП ВАКС від 18 липня, повідомляє «Слово і діло».
«Закінчити підготовку та призначити розгляд провадження за апеляційними скаргами обвинуваченого (Геннадія Дьяченка – ред.), захисника обвинуваченого - Гайдая Романа Петровича, захисника обвинуваченого (Івана Радика – ред.) - Мацули Мар'яна Богдановича на вирок Вищого антикорупційного суду від 19 травня 2022 року про обвинувачення (Івана Радика – ред.) та (Геннадія Дьяченка – ред.) у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, у відкритому судовому засіданні в приміщенні Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду на 09:30 в 28 липня 2022 року», – йдеться в рішенні.
Як відомо, ВАКС визнав винуватими і засудив до 11 років позбавлення волі ексдиректора ДП «Повітряний експрес» Дьяченка, до 10,5 років – директора «Сапфір Фінанс» Івана Радика. Також за вироком суду обвинувачених позбавлено права обіймати посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій на 3 роки з конфіскацією майна. До того ж, суд задовольнив два цивільні позови прокурора САП до обвинувачених в інтересах держпідприємства про відшкодування збитків на суми понад 35 млн грн та понад 81 млн грн. Їх заарештували в залі суду.
Нагадаємо, ексдиректору ДП «Повітряний експрес» Геннадію Дьяченку та керівнику ТОВ «Сапфір Фінанс» Івану Радику інкриміновано два епізоди заволодіння та розтрата у 2014 році 116 млн грн коштів державного підприємства. Ці гроші були отримані Україною за кредитним договором від Експортно-імпортного банку Китаю для будівництва залізничного пасажирського сполучення між аеропортом «Бориспіль» та Києвом.
За використані кошти держава мала отримати збудований Китайською машинобудівною корпорацію інфраструктурний об'єкт. Проте в результаті протиправної діяльності групи осіб проект фактично було припинено. Проект організації залізничного сполучення аеропорту «Бориспіль» із столицею в подальшому побудовано ПАТ «Укрзалізниця» вже за іншою програмою «Бориспільський експрес» за кошти державного бюджету.