10 обіцянок для Києва, або Як майбутні мери будуватимуть метро на Троєщину

Читать на русском

Дивлячись на кількість невиконаних обіцянок і невтілених проектів для української столиці, стає зрозуміло, що  киянам пощастило не набагато більше, ніж мешканцям інших українських міст. Транспортна інфраструктура у столиці не витримує навантаження багатомільйонного міста, комунальний транспорт катастрофічно застарів, дитсадки переповнені, історичний центр втрачає своє обличчя, щороку зменшується кількість зелених насаджень і таке інше.

У переддень виборів мера Києва проект «Слово і Діло» відібрав ТОП-10 найзначніших обіцянок для киян, а також проаналізував, яким чином кандидати в мери столиці планують вирішити одну з найголовніших проблем міста – побудувати метро на Троєщину.

Троя, Троєчка, Троєщина

Нинішній стан справ на фронті будівництва підземки «Слову і Ділу» коротко та максимально зрозуміло описали в прес-службі «Київметробуду»: «Будівництво нових станцій метро у столиці не ведеться на жодній ділянці – немає фінансування. Будівельні комплекси з ділянок повернулися на базу». Тим часом, у прес-службі самої підземки нам повідомили, що для залучення інвестицій під будівництво майбутнього метро на Троєщину було створено окреме підприємство – КП «Київсистемменеджмент».

Ми й справді знайшли повідомлення, що така установа в часи головування в КМДА Олександра Попова мала б займатися залученням інвестицій для будівництва підземки, проте додзвонитися до них не вдалось. У свою чергу, метробудівці були здивовані, почувши про існування «Київсистемменеджменту».

Попри складнощі та дорожнечу проекту, будівництво метро на Троєщину було і залишається однією з найбільш популярних тем для передвиборчих обіцянок. Цьогорічні вибори мера Києва не стали винятком.

Леся Оробець у своїй передвиборчій програмі детально описує, яким саме чином вона планує побудувати нову гілку метро. Кандидат у мери пропонує розпочати роботу з інвентаризації вартості та будівництва Подільського мосту-довгобуду, через який має пролягти колія майбутнього метро. Далі Оробець радить взятися за перепланування станції «Райдужна», аби перенести її на схід до місця перетину із залізницею.

Отримати кошти на будівництво метро кандидатка планує шляхом залучення приватного інвестора, який отримуватиме відсоток від прибутків майбутньої підземки, а також шляхом залучення коштів із державного бюджету. В програмі Оробець вказано, що за 1 рік роботи мер встигне лише провести підготовчі роботи та залучити інвесторів. Запустити першу ділянку метро, за розрахунками Лесі Юріївни, вдасться не раніше, ніж за 4-5 років після початку будівництва.

Нинішній голова КМДА Володимир Бондаренко, який також балотується на посаду мера Києва, у свою чергу наголошує, що 25 травня кияни обиратимуть собі мера лише на один рік, тому у своїй передвиборчій програмі він не дає далекосяжних прогнозів. Чинний керманич Києва зазначає, що коштів на глобальне будівництво нових станцій метрополітену немає. Більше того, в прес-службі Володимира Дмитровича нам повідомили, що протягом найближчого року початку будівництва підземки до Троєщини очікувати не слід.

Очільник КМДА пропонує альтернативні шляхи вирішення транспортних проблем для жителів Троєщини і Борщагівки – запуск львівських швидкісних п’ятивагонних трамваїв. Згодом, за словами Бондаренка, комплектування таких трамваїв можна відкрити на базі київського депо. Подібний план киянам пропонує інший рейтинговий кандидат – Віталій Кличко. Під час одного з виступів Кличко запевнив, що за 1,5 роки на Троєщину можна пустити швидкісний трамвай, а за 5 років побудувати метро.

З такими міркуваннями не погоджується інший кандидат на крісло київського мера – Микола Катеринчук. На його думку, підземку не потрібно «підмінювати» жодними іншими транспортними проектами, зокрема й швидкісним трамваєм. Катеринчук пропонує будувати метро не за власні кошти, а шляхом залучення іноземних компаній. «Так, у столиці Болгарії Софії японці за 3 роки побудували підземку на умовах концесії. Там метро не таке монументальне і мармуром не вкрите, як у Києві, однак воно технологічно зручне і відносно дешеве», – пояснює політик. На час, поки метро не побудують, Катеринчук пропонує запустити наземний громадський транспорт, який матиме лише декілька зупинок і швидко довозитиме людей до найближчого метро.

Перелік осіб, які вже обіцяли киянам побудувати метро на Троєщину, містить більшість колишніх та нинішніх очільників столиці. Так, екс-мер Києва Леонід Черновецький планував побудувати Подільсько-Вигурівську лінію метро до 2011 року. Колишній прем’єр-міністр Микола Азаров обіцяв розпочати будівництво метро на Троєщину одразу після здачі станції «Теремки», яка працює вже більше, ніж півроку. Недавній голова КМДА Олександр Попов «розпочинав» будівництво підземки до Троєщини у 2012 році, а його заступник Анатолій Голубченко – у 2013-му. Ще один очільник КМДА Руслан Крамаренко планував завершити будівництво нової гілки у 2012 році.

Останній дедлайн початку будівництва метро на північний схід столиці оголошував заступник голови КМДА Михайло Костюк. Він запевняв, що будівництво підземки розпочнеться в березні 2014 року. Однак жодній зі згаданих обіцянок не судилося втілитися в життя.

Раритетні трамваї

Окрім підземки, від невдалого менеджменту страждає і наземний транспорт. Особливо  гостро стоїть питання в трамвайному господарстві, де рухомий склад оновлюється вкрай повільно. Екс-голова КМДА Олександр Попов у 2011 році обіцяв за два роки оновити всі трамвайні вагони. Втілити амбітну програму чиновник планував за рахунок коштів Кіотського протоколу.

Натомість за два роки капітально відремонтували лише 33 трамвайних вагони, а на виробничих площах КП «Київпастранс» виготовили лише 6 трамвайних вагонів «Каштан», які працюють на лінії швидкісного трамваю на Троєщині.

Серед «екзотичних» обіцянок у сфері громадського транспорту ми зазначили ініціативу із запуску в столиці електробусів. Так, голова КМДА Володимир Бондаренко нещодавно пообіцяв запустити нові міні-електробуси, які будуть курсувати в пішохідній частині Хрещатика.

 «Міст у Терабітію»

З будівництвом метро на Троєщину тісно пов’язана проблема Подільського мосту-довгобуду, через який пролягатиме майбутня колія. Екс-прем’єр Микола Азаров обіцяв добудувати цей міст ще у 2013 році, а заступник голови КМДА Анатолій Голубченко планував його здати в 2014-2015 рр. На жаль, утілити свої обіцянки вони не встигли.

Леся Оробець у своїй передвиборчій програмі розрахувала, що на добудову Подільського мосту потрібно ще 2-3 роки, а Віталій Кличко оголошував дещо коротші терміни – 1,5 – максимум 2 роки.

Однак Подільський міст – не єдиний грандіозний інфраструктурний задум, який не вдалося втілити колишній владі. Микола Азаров у 2011 році заявляв, що в рамках будівництва київської кільцевої дороги буде споруджено тунель під Дніпром. Згідно з початковим задумом екс-прем’єра, сьогодні тунель мав би вже добудовуватися.

НЕзелена столиця

Найзеленіша колись столиця Європи Київ уже давно втратила цей титул, а тому чиновники та політики неодноразово обіцяли повернути місту колишню «зелену» славу. Такі заяви, зокрема, робили Володимир Бондаренко та Олександр Попов. Захистити зелені насадження Києва обіцяють і ймовірні майбутні мери Леся Оробець та Віталій Кличко.

Однак, хоча обіцянки оголошуються, їх практичне втілення відстає від теорії. Зокрема, для збільшення зелених насаджень у столиці потрібно створювати нові парки та рекреаційні зони, але подібні ініціативи рідко втілюються в життя. Так, Анатолій Голубченко обіцяв до Дня Незалежності 2013 року відкрити в Києві три нових парки, але слова свого не дотримав.

Купи-продай

Окрім скорочення кількості зелених насаджень, киян турбує невпинне збільшення стихійної торгівлі. Нещодавно Володимир Бондаренко пообіцяв повністю звільнити від стихійної торгівлі всі входи й виходи з підземних тунелів. Голова КМДА запровадив заборону на торгівлю ближче, ніж за 20 метрів до входу в метрополітен. Таку саму обіцянку раніше давав екс-заступник голови КМДА Олександр Мазурчак, але реалізувати її не зміг.

Менш стихійною, однак не менш дратівливою, аніж жіночки в метро зі своїм крамом, є торгівля в кіосках. Голубченко обіцяв, що у 2013 році в Києві залишиться не більше 8 тис. МАФів. Проте цього року директор КП «Київблагоустрій» В’ячеслав Солошенко повідомив, що, за його даними, в Києві встановлено приблизно 12 тис. кіосків. У соціальних мережах мешканці міста вказують і на більш вражаючі цифри.

Боротися з МАФами обіцяють і кандидати на посаду міського голови Андрій Іллєнко, Леся Оробець, Віталій Кличко.

Дітям тут не місце

Серед найболючіших соціальних проблем міста ми виокремили питання дефіциту місць у дитячих садочках.

Колишньому очільнику Києва Олександру Попову важко вдавалося вирішувати цю проблему. В 2013 році він планував повністю вирішити питання дефіциту місць у дитсадках, однак на момент дедлайну виконання обіцянки нестача місць залишалася. Так, у 2012 році замість запланованих 14 дитячих садків у Києві відкрилися лише 10, а в 2013-му – 18 із 20-ти обіцяних.

Для того, щоб упоратися з проблемою дефіциту місць у дитячих садках, згідно зі стратегією розвитку Києва, потрібно до 2025 року створити ще 28 тис. нових місць.

Сподіваємося, що майбутнім керманичам столиці вдасться вирішити ці та інші болючі проблеми Києва. Проект «Слово і Діло», у свою чергу, стежитиме за їхнім виконанням.

Ілона Македон, «Слово і Діло»

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: