За яким раціональним критерієм варто робити свій вибір на майбутніх парламентських виборах? Кого саме обирати, як розібратися в людині?
Порад може бути багато – і таких, що ґрунтуються на раціональних ознаках, і таких, що є суто емоційними.
Однак є ще один спосіб визначити, чи варто віддавати свій голос за того чи іншого кандидата. Таким сигналом для виборця може стати питання сумісництва нинішніх нардепів, які майже стовідсотково намагатимуться потрапити і до ВР наступного скликання.
Взагалі, проблема сумісництва гостро постала одразу після парламентських виборів 2012 року. Тоді за ініціативою технологів Банкової, юристи розробили спеціальну стратегію, як боротися проти депутатів-опозиціонерів. Однією з ланок цієї стратегії були позови до суду проти депутатів-сумісників. Так, наприклад, ВАСУ позбавив депутатського мандату захисника Юлії Тимошенко та народного депутата Сергія Власенка нібито за суміщення адвокатської діяльності із депутатською. І це при тому, що на той час у ВР експерти нараховували близько 45 депутатів-сумісників!
Дійсно, у відповідності до пункту 4 частини 1 статті 3 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 78 Конституції України народним депутатам заборонено паралельно займати посади в комерційних чи державних структурах. Депутатство дозволено суміщати лише з творчою, викладацькою чи науковою діяльністю.
Проте вже після революційних подій на Майдані 2013-2014рр. народні обранці почали зловживати цією нормою ще дужче. Нардепи виправдовувалися, мовляв, новій владі не вистачає фахівців для роботи в органах виконавчої влади у силовому блоці. Однак із завзяттям займали запропоновані посади.
Повертаючись до питання, то кого ж обирати на дочасних парламентських виборах, викладу власну точку зору, додатковий критерій, який може стати у нагоді усім свідомим виборцям.
Критерієм ефективності того чи іншого менеджера можуть бути його досягнення на тій чи іншій посаді. Очевидно, стало своєрідним трендом те, що багато хто із депутатів-сумісників, побувавши на високих посадах у владі – повертаються до своїх депутатських повноважень. Так нещодавно сталося із представницею фракції «Свобода» - Іриною Сех, яка майже 5 місяців суміщала депутатські повноваження із посадою очільника Львівської обласної державної адміністрації. На минулому тижні Президент звільнив її із цієї посади і пані Сех вже повернулася до виконання депутатських повноважень.
Так само голосує у парламенті і нардеп Андрій Пишний («Батьківщина»), який вже певний час займає посаду голови правління державного Ощадбанку. Здійснив «похід у владу» і нардеп Сергій Пашинський («Батьківщина»), який виконував обов’язки голови Адміністрації Президента. Тим самим зловживає і соратник Петра Порошенка – нардеп Юрій Стець, який обіймає керуючу посаду на 5-му каналі й очолює Управління інформаційної безпеки Нацгвардії. Перелічуючи депутатів-сумісників парламенту 7-го скликання, можна й втомитися – їх вистачає у кожній фракції.
З приводу сумісництва виникає багато запитань: окрім прямого порушення закону і норм Конституції, чому ці люди отримували 2 зарплати, хто виконував їхні функції у парламенті, та невже не було достойних фахівців, які б могли очолити ту саму ОДА?
І головне, будучи нардепом і займаючи ще одну посаду – чого досягли ці люди? Чи дійсно їм вдалося подолати негативні явища, маючи конкретні важелі впливу у виконавчій владі? І де гарантія, що потрапивши до нового складу парламенту, вони знову не почнуть суміщати посади? Адже досі за сумісництво ніхто з них не був покараний.
Тому вважаю, що всім політичним силам, які бажатимуть взяти участь у позачергових виборах до парламенту потрібно скласти список депутатів-сумісників і закликати їх не балотуватися на цьогорічних виборах. І іншому випадку, виборці мали б відреагувати на свідоме замовчування проблеми сумісництва своєю позицією під час виборів.
Крім того, однією із вимог до новообраної ВР 8-го скликання мало б стати внесення змін до основного Закону та введення імперативної норми про те, що із початком роботи на іншій посаді, нардеп автоматично має бути позбавлений свого мандату. Аби у них не діяло правило «кругової поруки», мовляв, потрібно дотримуватися вкрай складної процедури позбавлення депутатських повноважень.
Якщо жити по-новому – то жити по-новому, чи не так?
Олександр Радчук, оглядач інформаційного порталу «Слово і Діло»
Джерело:espreso.tv
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»