Обіцянка політика
- Міністр освіти і науки України
Шкарлет у програмі уряду обіцяє забезпечити доступність повної загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами
Джерело
Результат
Згідно зі звітом за 2020 рік про виконання Програми діяльності уряду для забезпечення доступності мережі закладів для здобуття дітьми з особливими освітніми потребами повної загальної середньої освіти були здійсненні наступні кроки:
- вдосконалено роботу інклюзивно-ресурсних центрів із надання послуг комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей та подальшого їх супроводу під час навчання. Для забезпечення принципу рівного доступу різних категорій здобувачів освіти модернізовано автоматизовану систему інклюзивно-ресурсних центрів;
- надано методичні рекомендації щодо організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Також відбулось забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами, зокрема:
- визначено механізми для закупівлі та застосування засобів для навчання осіб з особливими освітніми потребами (постанова Кабміну від 9 грудня 2020 року № 1289);
- розширено можливості для закупівлі обладнання для осіб з особливими освітніми потребами шляхом поширення Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, на всі заклади освіти; оновлено перелік обладнання, в тому числі додано 3D принтери та комунікатори, що мають поліпшити процес навчання дітей з розладами аутистичного спектра (наказ МОН від 16 жовтня 2020 року № 1281);
- надано інструктивні методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році, в яких визначено принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання, надано рекомендації щодо розмежування функцій асистента учителя та асистента дитини;
- розроблено та надано методичні рекомендації з питань організації освітнього процесу в спеціальних закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, проведено вебінар за участю директорів спеціальних шкіл "Організація роботи спеціальної школи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в сучасних умовах";
- на 34,5% збільшено кількість учнів в інклюзивних класах порівняно з попереднім навчальним роком.