Абромавичус сподівається зробити Шовковий шлях привабливим для ЄС

Читать на русском
В уряді кажуть, що запуск контейнерного потягу з України до Китаю через Грузію, Азербайджан та Казахстан має хороші перспективи стати одним із провідних шляхів перевезень товарів між Європою та Китаєм.

У Міністерстві економічного розвитку впевнені, що, запустивши контейнерний поїзд з України до Китаю в обхід Росії, створили новий конкурентоспроможний маршрут, який приверне увагу бізнесу з Європейського Союзу.

Про це під час брифінгу заявив міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавичус, інформує «Слово і Діло».

«Суходільним шляхом при цьому (до закриття транзиту РФ – Ред.) проходило лише 0,2% вантажів з України в Китай, тому, якщо поставити конкурентоспроможні тарифи по Шовковому шляху, можна отримати частину морського вантажу в тому числі. Плюс, додатково відкриваються ринки вже Перської затоки», – зазначив Абромавичус, відзначаючи потепління відносин між Заходом та Іраном у зв'язку зі зняттям санкцій з останнього.

При цьому екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Омелян, який безпосередньо брав участь у розробці проекту, зазначає: сумнівів у економічній обґрунтованості контейнерного поїзда майже немає.

У МЕРТ розповіли, як намагаються обходити заборону транзиту через РФУкраїнська сторона шукає альтернативні шляхи, а також можливості для того, щоб обійти російську заборону на транзит українських вантажів через свою територію.

«Що стосується обсягів вантажів – потенціал величезний. Торік ми експортували до Китаю 25 млн тонн продукції. Щоб навіть перевезти 1 млн тонн цим шляхом, це у нас вже будуть 4 потяги щомісяця їхати в Китай і в зворотному напрямку. Тому потенціал шалений. Для порівняння: в 2011 році було 12 пар поїздів Китай-Європейський Союз. На сьогодні цих поїздів уже 400. Тому ринок росте, він об'ємний і потреба в ньому є», – переконаний Омелян.

Щодо тарифів на перевезення вантажів, то, на думку Омеляна, розмови про те, що ціни істотно зростуть, є перебільшенням. За певних обставин вартість перевезення вантажів цим контейнерним поїздом може виявитися навіть дешевшою, ніж через територію Білорусі та Росії, вважає екс-чиновник.

«Щодо тарифів, то ми докладемо всіх зусиль, щоб ці тарифи були конкурентоспроможними. Якщо буде готовність бізнесу йти цим шляхом, буде достатній обсяг вантажів, ціни будуть на рівні російсько-білоруського напрямку, можливо, навіть і дешевше», – припустив Омелян.

Крім того, за словами Абромавичуса, керівники залізниць країн-учасниць Шовкового шляху спочатку встановили значно нижчі, ніж зазвичай, тарифи для контейнерного поїзда з України до Китаю.

Нагадаємо, 15 січня з Іллічівського морського порту Чорним морем до Грузії вирушив пором із контейнерним потягом, кінцевою точкою маршруту якого є Китай.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: