Дніпро є третім містом України, що має такий зручний і швидкий муніципальний транспорт, як метрополітен. Обласному центру з майже мільйонним населенням він справді дуже потрібен. Ось тільки скористатися його перевагами сповна мешканці мегаполісу не можуть: єдина гілка метро поки складається лише із 6 станцій загальною протяжністю 7,1 км...
Розташування лінії та станцій не надто зручне для городян, так що денний пасажиропотік наймолодшого метрополітену України становить усього 15 тис. чоловік. Наприклад, київське метро щодня перевозить 1,33 млн пасажирів, харківське – 566 тис. Але ж, згідно з планами проектувальників, на сьогодні у Дніпрі мало функціонувати щонайменше 40 станцій на 4-х лініях загальною протяжністю близько 96 км! На жаль, цим планам, затвердженим іще в далекому 1979 році, не судилося збутися.
Початок будівництва дніпровської підземки було покладено в 1981 році. За рік проект Радою міністрів СРСР був внесений до списку найважливіших будівництв Радянського Союзу. Втім відкриття метро в Дніпрі відбулося вже в період незалежності України: всі 6 станцій, що на цю мить функціонують, були відкриті в 1995 році – якраз за президентства Леоніда Кучми, тісно пов'язаного з цим містом іще зі студентських часів.
На жаль, на цьому видимі успіхи в реалізації проекту будівництва метро в Дніпрі закінчуються. Подальша історія питання – суцільно обіцянки, нереалізовані плани й незрозуміло на що витрачені гроші... Відомо, що держава періодично виділяла кошти на будівництво (наприклад, у 2005 році – 10 млн грн, у 2007-му – 35 млн грн, у 2008-му – ще 43 млн грн), але до відкриття нових станцій справа поки так і не дійшла. Єдиний прогрес – проходження в 2008 році 250 м перегінних тунелів для будівництва двох станцій – «Театральної» та «Центральної». Для розуміння масштабу завдання, відзначимо: щоб ці станції все-таки можна було побудувати, в сумі необхідно пройти 4 км тунелів.
У 2010-му на будівництво метро у Дніпрі виділили 25 млн грн, у 2011-му – ще 50. Тоді ж було заявлено про плани відкрити відразу три нових станції до кінця 2014 року. У 2012 році з Державного бюджету на проект знову виділили 50 млн грн, а також був підписаний договір про залучення 152 млн євро від Європейського банку реконструкції та розвитку на добудову анонсованих станцій.
У 2014 році, ясна річ, жителі Дніпра трьох обіцяних станцій не побачили. Із Державного бюджету на них були виділені рекордні 664 млн грн, але відкриття станцій довелося знову перенести. У 2015-му був встановлений дедлайн – кінець 2017 року. Через рік нові грошові вливання у проект із Бюджету держави склали ще 400 млн грн, втім, намітився й певний прогрес: метробудівці за рік пройшли ще 300 м тунелю. 27 лютого 2017 року, під час візиту в Дніпро, Президент України Петро Порошенко заявив, що вперше за останні 22 роки в місті відновлено будівництво метро. Раніше це підтвердив і мер Борис Філатов.
Що стосується обіцянок політиків, зафіксованих «Словом і Ділом» щодо завершення цього масштабного проекту, то варто відзначити заяву Олександра Вілкула (що обіймав на той момент посаду глави Дніпропетровської обласної адміністрації) побудувати три нових станції метро до 2015 року, його ж обіцянку, датовану 2012- м роком, про те, що метрополітен буде повністю добудований протягом 4-х років, потім заяву екс-мера міста, народного депутата Івана Куліченка про те, що будівництво закінчиться до 2020 року. Зараз настала черга нового глави міста реалізовувати обіцянки щодо будівництва метро. За тим, як Борис Філатов буде їх виконувати, «Слово і Діло» неодмінно простежить.
Аліна Костюченко, за матеріалами «Слова і Діла»
Також у рубриці «Місцеві легенди України»:
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»