«Бориспіль» шукав не можливості домовитися з Ryanair, а причини, чому цього не можна зробити

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

Впевнений, що керівництво аеропорту «Бориспіль» могло знайти консенсус щодо виходу на український ринок авіакомпанії Ryanair. Але за весь період переговорів із лоукостером від аеропорту тільки й чули, що це створить додаткові проблеми.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний транспортний експерт, колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава, оцінюючи зрив переговорів із Ryanair і відмову ірландської авіакомпанії виходити на український ринок.

«Всім очевидно, що аеропорт «Бориспіль», по суті, шукав не можливості домовитися з Ryanair, а причини, чому цього не можна зробити. І тут важливо розуміти, що не Омелян управляє аеропортом, просто йому як міністру заборонено втручатися в господарську діяльність підприємства. Тому в цій ситуації відповідальність за таке рішення лежить на керівництві аеропорту. Примітно, що це ж керівництво ухвалює багато рішень, що дозволяють скоротити витрати в аеропорту для МАУ, дає безпрецедентні знижки або, наприклад, готове розширювати термінал для МАУ, абсолютно не переймаючись тим, скільки грошей недоотримує аеропорт від знижок, що надаються одній українській авіакомпанії», – констатував Кава.

Експерт підкреслив, що в аеропорту «Бориспіль» інші авіакомпанії знижки та преференції не отримують.

«Але якщо подивитися на умови, які є в аеропорту «Бориспіль» для МАУ, заяви, які робилися в інтересах МАУ, можна зробити припущення, що між ними є взаємодія», – заявив Кава.

На його переконання, за бажання з Ryanair можна було домовитися, навіть якщо щось не влаштовувало.

Можна було знайти консенсус із компанією Ryanair, але керівництво «Борисполя» шукало причини, чому ні, а не можливості, чому так.

Експерт зазначив, що в Україні працюють багато лоукост-компаній, на яких ситуація жодним чином не позначиться.

«Наразі це кейс «Бориспіль» і Ryanair», – зазначив він.

На його думку, ситуацію ще можна виправити, але за умови готовності сторін шукати компроміс.

Літати доступно: авіакомпанії-лоукостери на ринку України«Слово і Діло» дослідило ринок лоукост-компаній на авіаційному ринку України й показало, які лоукостери вже літають з українських аеропортів.

«У цій ситуації такої готовності з боку аеропорту «Бориспіль» не спостерігається. При цьому аргументи керівництва аеропорту про незаконні вимоги лоукостера в контракті виглядають сумнівними, хоча б зважаючи на те, що рішення про законність вимог ухвалює суд. По-друге, це не вимоги, а переговорна позиція авіакомпанії. Жодних ультиматумів ніхто не висував. Керівництво аеропорту намагалося максимально надати потрібне емоційне забарвлення ситуації. А щодо фінансової частини, це відкрите питання до керівництва «Борисполя», скільки аеропорт недоотримує від МАУ за рахунок тих знижок, які надає авіакомпанії», – проаналізував ситуацію Олександр Кава.

Детально про авіаринок і дешеві авіаперевезення «Слово і Діло» розповідало в матеріалі «Літати доступно. Авіакомпанії-лоукостери на ринку України».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: