Мітинги автомобілістів: для влади залишилося два сценарії

Читать на русском
Андрій Горбенкополітолог

Політичні партії чекатимуть до останнього, і якщо будуть якісь серйозні протести, вони спробують зайняти чиюсь сторону. «Авто Євро Сила» спробує обійтися без домовленостей із партіями.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог Андрій Горбенко, оцінюючи мітинги автовласників і подальший розвиток ситуації.

«Від самого початку було б правильно та логічно використовувати протести «Авто Євро Сили» опозиційним партіям. Поки що на словах долучилася лише партія Саакашвілі. Решта утримуються», – констатував Горбенко.

Політолог пояснив, що вони тягнуть до останнього, тому що не знають, піде ситуація в плюс чи в мінус.

«Ситуація суперечлива, чого політики не люблять. Всі хочуть бути популістами й бояться бути непопулярними для якоїсь частини електорату», – аргументував він.

На його думку, подальший сценарій залежить від того, як реагуватиме влада.

По суті, для влади залишилося два сценарії. Перший – вони йдуть на посилення й усе забороняють. Це найгірший сценарій.

«На виході все завершиться тим, що досить велика група людей постраждає, а за оцінками, завезли машини близько 70 тисяч осіб. Потрібно розуміти, що всі люди різні. Зараз це мирні протести, є спроби знайти діалог. Хоча це вже друга акція, вона помітна, викликає дискусію. Але влада не хоче бачити першопричину», – зазначив фахівець.

Він акцентував, що влада взагалі не говорить про першопричину появи єврономерів, а саме – заборона на ввезення машин, старших за 10 років, і високі мита.

Іномарки з «єврономерами»: плюси і мінуси володінняАвтомобілісти вимагають, щоб розмитнення старих автомобілів з Європи стало доступним, інакше на дорогах України виникне правовий хаос, адже кількість власників «євроблях» уже перебуває в межах 0,5-2 мільйонів, пише журналіст Денис Попович.

«Люди хочуть і завозитимуть вживані машини, тому що жоден новий автомобіль, вироблений в Україні, не буде коштувати стільки, скільки коштує вживана іномарка. Потреба в суспільстві є. Питання в тому, як діятиме влада. Якщо вона піде на дуже жорстку схему й усе заборонить, то обов'язково з'являться радикали. Чим це завершиться? Складно оцінити масштаби протестів. Це не рівень Євромайдану, але масштабно й також із наслідками», – наголосив Горбенко.

З іншого боку, за його словами, водії з єврономерами не захищені, оскільки не мають страховки.

«Це також нарощуватиме конфліктність. Що більше цих машин, то більше буде аварій, антагонізму в суспільстві, але швидше посилюватиметься потреба вирішити цю проблему», – додав він.

Політолог зазначив, що поки держава здебільшого відмовчується, а деякі політичні партії щось говорять, але жодна офіційна не вийшла підтримати, не провела законопроект.

Всі чекають. У нас основна ідеологія – популізм. Коли буде зрозуміло, що потрібно займати чиюсь сторону, тоді наші політичні сили почнуть долучатися.

На його думку, зараз питання в ціні, тому другий сценарій – компромісний.

«На виході все одно буде лібералізація. Чи зробить влада це нормально, цивілізовано, вступаючи в дискусію та ухвалюючи компромісні рішення – питання. Якщо тягнутиме, то можливий соціальний конфлікт», – резюмував Андрій Горбенко.

Раніше «Слово і Діло» розповіло, якими методами пропонують вирішити питання сторони конфлікту.

Докладніше про плюси та мінуси володіння автомобілями з єврономерами читайте в матеріалі за посиланням.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: