Політичні партії чекатимуть до останнього, і якщо будуть якісь серйозні протести, вони спробують зайняти чиюсь сторону. «Авто Євро Сила» спробує обійтися без домовленостей із партіями.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог Андрій Горбенко, оцінюючи мітинги автовласників і подальший розвиток ситуації.
«Від самого початку було б правильно та логічно використовувати протести «Авто Євро Сили» опозиційним партіям. Поки що на словах долучилася лише партія Саакашвілі. Решта утримуються», – констатував Горбенко.
Політолог пояснив, що вони тягнуть до останнього, тому що не знають, піде ситуація в плюс чи в мінус.
«Ситуація суперечлива, чого політики не люблять. Всі хочуть бути популістами й бояться бути непопулярними для якоїсь частини електорату», – аргументував він.
На його думку, подальший сценарій залежить від того, як реагуватиме влада.
«На виході все завершиться тим, що досить велика група людей постраждає, а за оцінками, завезли машини близько 70 тисяч осіб. Потрібно розуміти, що всі люди різні. Зараз це мирні протести, є спроби знайти діалог. Хоча це вже друга акція, вона помітна, викликає дискусію. Але влада не хоче бачити першопричину», – зазначив фахівець.
Він акцентував, що влада взагалі не говорить про першопричину появи єврономерів, а саме – заборона на ввезення машин, старших за 10 років, і високі мита.
«Люди хочуть і завозитимуть вживані машини, тому що жоден новий автомобіль, вироблений в Україні, не буде коштувати стільки, скільки коштує вживана іномарка. Потреба в суспільстві є. Питання в тому, як діятиме влада. Якщо вона піде на дуже жорстку схему й усе заборонить, то обов'язково з'являться радикали. Чим це завершиться? Складно оцінити масштаби протестів. Це не рівень Євромайдану, але масштабно й також із наслідками», – наголосив Горбенко.
З іншого боку, за його словами, водії з єврономерами не захищені, оскільки не мають страховки.
«Це також нарощуватиме конфліктність. Що більше цих машин, то більше буде аварій, антагонізму в суспільстві, але швидше посилюватиметься потреба вирішити цю проблему», – додав він.
Політолог зазначив, що поки держава здебільшого відмовчується, а деякі політичні партії щось говорять, але жодна офіційна не вийшла підтримати, не провела законопроект.
На його думку, зараз питання в ціні, тому другий сценарій – компромісний.
«На виході все одно буде лібералізація. Чи зробить влада це нормально, цивілізовано, вступаючи в дискусію та ухвалюючи компромісні рішення – питання. Якщо тягнутиме, то можливий соціальний конфлікт», – резюмував Андрій Горбенко.
Раніше «Слово і Діло» розповіло, якими методами пропонують вирішити питання сторони конфлікту.
Докладніше про плюси та мінуси володіння автомобілями з єврономерами читайте в матеріалі за посиланням.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»