У новітній українській історії є чимало прикладів не дуже вдалих проектів, які починалися як щось важливе й масштабне, але під час реалізації раптом стикалися з перепонами – то зникали кошти, то траплявся нечистий на руку підрядник, то політична й економічна кон’юнктура раптом ставала несприятливою для продовження робіт. Так і стоять в усій країні недобудовані мости, атомні енергоблоки, гідроелектростанції та лікарні…
Один із таких прикладів щодня муляє очі киянам, особливо тим, яким доводиться подорожувати з Лівого берега Дніпра на Правий чи навпаки. Це Подільсько-Воскресенський міст, який цілком міг би стати окрасою міста, покращивши наземний трафік, а в перспективі – забезпечивши можливість провести метро на Троєщину. Однак поки жителі столиці змушені «милуватися» іржавими металічними конструкціями, що стирчать із Дніпра…
Такі проекти – більш або менш масштабні – можна відшукати в кожному регіоні країни.
Щодо київського Подільсько-Воскресенського мосту, то на нього вже було витрачено близько 5 млрд грн, а ще потрібно приблизно 7 млрд грн. Загальна вартість проекту наразі оцінюється в 11,2 млрд грн. Будують його вже 24 роки.
У 1981 році почалося будівництво метрополітену в місті Дніпро. До 1995 року там побудували 6 станцій, після чого в роботах настала тривала пауза. Наступні 3 станції почали будувати лише в 2017 році. За цей час на підтримання технічного стану вже збудованих тунелів і конструкцій, які не використовувалися, витратили щонайменше 567,6 млн грн (відомо лише про витрати в 2015-2017 роках).
Другий столичний проект-довгобуд – реставрація Маріїнського палацу. Вона триває з 2002 року й відтоді на неї витратили вже 468,3 млн грн. Потрібен іще мільярд…
3,2 млрд грн потрібно для того, щоби завершити новий лікувально-діагностичний корпус київської дитячої лікарні «Охматдит». Будівництво триває з 2011 року, відтоді на роботи вже освоїли 1 млрд грн.
Ще один масштабний довгобуд, завершення якого ніяк не дочекаються українці, розташований у Запоріжжі. Там із 2004 року будують автомобільний міст через Дніпро. Спочатку на нього планували витратити 1,9 млрд грн (такою була проектна вартість мосту на початку будівництва), але згодом витрати зростали, зростали… й лише на 2017 рік на реалізацію проекту вже витратили 2,6 млрд грн, а потрібно ще цілих 8,4 млрд грн. Як пояснив прем’єр-міністр Володимир Гройсман, для продовження робіт у Запоріжжі необхідно оновити проектно-кошторисну документацію.
Ну й, нарешті, один із найвідоміших проектів, який із легкої руки екс-прем’єра Арсенія Яценюка отримав назву «Стіна». Передбачається, що на облаштування кордону між Україною та Російською Федерацією буде витрачено 4 млрд грн. Втім, де гарантія, що це остаточна сума? В 2015-2017 роках на «Стіну» витратили 682,1 млн грн бюджетних коштів.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»