Середня вартість ремонту – близько 20 мільйонів гривень за кілометр. Однак проблема фінансування має й політичний фактор.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи ситуацію з фінансуванням ремонту доріг в Україні.
«У нас була програма розвитку дорожньої сфери в 2012 році, але її ніхто не виконував. Щороку затверджувалися нові списки, це все лобіювалося певними структурами, політичними силами, які перебувають при владі, місцевими елітами», – зазначив Мартенс.
Той, хто сильніший, ближчий до важеля, той більше скеровував кошти до своїх регіонів. Якщо раніше східні регіони були більше представлені у владі, більше грошей скеровувалося туди, звернув увагу фахівець.
«Виходячи зі стратегії розвитку держави, геополітичних чинників, транспортних коридорів це частково робиться, але присутнє певне зловживання, коли кошти не дуже виправдано скеровуються до регіонів», – додав експерт.
За його словами напрямки на порти, Миколаїв, Одесу, туди, куди йде найбільше вантажів і від чого найбільше валютних надходжень, мають бути відновлені в першу чергу.
«Для того, щоб фури доїжджали до портів. Однак вони іноді фінансуються в меншому обсязі, ніж Карпатський регіон. Хоча з точки зору економічного обґрунтування аргументації мало», – уточнив Мартенс.
На його переконання, поки рішення ухвалюватимуть виходячи з короткострокових інтересів або тих, хто перебуватиме при владі, або місцевих еліт, буде незбалансований розподіл коштів.
Хоча ситуація не настільки погана, як три роки тому, підкреслив він.
«Фінансування збільшується, більше доріг ремонтують. Варто розуміти, що кардинально неможливо навіть за 5 років змінити ситуацію», – резюмував Андрій Мартенс.
Нагадаємо, Київрада виділила 1,2 мільярда гривень на ремонт столичних доріг.
Що пишуть у соцмережах про стан доріг в Україні – в нашому огляді.
Також «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»