У Києві хочуть відмовитися від маршруток. Що для цього потрібно та чи впровадять єдиний квиток?

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

17 вересня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян запевнив, що жовті «Богдани» скоро зникнуть із доріг. 2 жовтня Київрада проголосувала за програму розвитку транспортного обслуговування населення та гарантування безпеки дорожнього руху в 2019-2024 роках. Згідно з програмою, за шість років влада Києва має намір прибрати маршрутки, оновити парк автобусів, трамваїв і тролейбусів. У Київраді підкреслили, що наразі 40% столичних маршруток курсують незаконно, а дієвого контролю за їх роботою немає. Також у пріоритеті можливість використання єдиного проїзного квитка. До слова, ще чотири роки тому, 17 вересня 2014-го, мер Києва пообіцяв, що в столиці буде впроваджений єдиний електронний квиток на всі види громадського транспорту.

Незалежний транспортний експерт Олександр Кава позитивно оцінив рішення відмовитися від маршруток, оскільки це рудимент минулого.

Він підкреслив, що маршрутки – це африканська модель перевезень, а не європейська, яку потрібно вибудувати.

При цьому, за його словами, шести років для цього не потрібно, оскільки міська влада могли б вирішити цю проблему за два роки.

_«Міський бюджет дозволяє це зробити», – констатував фахівець.

Однак протягом десяти років від міської влади ми чуємо про те, що вона хоче позбутися маршруток, але жодних реальних кроків у цьому напрямку не робиться. Влада лише переносить терміни, коли це можна зробити, додав він.

«Хоча за два роки місто могло б цю проблему вирішити. Єдине, що потрібно, – не оновлювати парк міського транспорту. У Києві парк наземного транспорту набагато молодший, ніж наприклад, у Будапешті, Празі чи Варшаві. Потрібно не оновлювати, а збільшувати парк муніципального транспорту. Києву потрібно близько 1000-1200 одиниць нових тролейбусів, трамваїв та автобусів для цього», – пояснив Кава.

Він зазначив, що відмова від маршруток дозволить поліпшити ситуацію із заторами в Києві, а щодо цін, то міський транспорт в принципі збитковий у всіх розвинених країнах. Якими мають бути тарифи – це питання політичного рішення керівництва міста.

«Однак міський транспорт завжди має бути доступним. Ба більше, користування проїзними квитками має істотно знижувати вартість разової поїздки», – уточнив експерт.

Жителі Києва вже платять на місяць за міський транспорт більше, ніж жителі Варшави, Будапешта чи Праги.

При цьому єдиний квиток, поки не буде вирішена проблема маршруток, неможливий як такий, резюмував Олександр Кава.

Своєю чергою голова ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов зазначив, що впровадження єдиного електронного квитка – хороша ініціатива, але незрозуміло, як його впроваджувати, якщо сам по собі Київ є міграційним містом.

Крім того, не зовсім зрозуміло, який це матиме вигляд, наголосив він.

«Як картка в метро? Просто купив і поїхав? Все залежить від концепції його впровадження. Хоча зробити це потрібно, причому давно, щоб вивести з тіні пасажиропотік», – додав експерт.

Щодо заміни маршруток, то безпечного вкладення капіталу в нас немає, акцентував Наумов.

Омелян запевнив, що жовті «Богдани» скоро зникнуть з дорігСказано 17 вересня 2018 р.Статус обіцянки: Не виконано

Імовірно, це покладено на «Київпастранс», який може взяти в кредит додаткові автобуси, зайнятися крос-субсидуванням, тобто взяти частину коштів, які приносить метрополітен, і вкласти їх у тролейбуси та автобуси, уточнив він.

Також він звернув увагу, що днями львівський автобус НеоЛАЗ класу «Люкс» презентували в Києві.

«Замінити маршрутки можна. Є замовник, і якщо він пропише в договорах, що на маршрутах має бути лише певного виду транспорт, то в перевізника два варіанти – шукати такий транспорт, як прописано в заявці, або не виходити на конкурс», – пояснив Наумов.

За його словами, Львівський автозавод не потягне таку кількість автобусів. Щоб закупити в Європі, потрібні кошти. Це дороге задоволення для перевізників.

«Принципово, звичайно, можливо все. Головне – бажання й воля», – додав Наумов.

При цьому експерт зазначив, що на сьогодні в Києві є дуже багато маршрутів, які дублюються.

«Наприклад, раніше, умовно кажучи, був маршрут, який їхав із пункту А в пункт Б, а потім йому дали пункт А, Б і 5 кілометрів пункту С. Це нібито новий маршрут. Туди ж ставлять ще десять транспортних засобів. Для того, щоб це усунути, потрібно перекроїти транспортну модель Києва. Для цього потрібно знати реальний пасажиропотік, а в КМДА немає даних», – резюмував Володимир Наумов.

Як мери піклуються про проїзд пільговиків – за посиланням.

Також «Слово і Діло» розбиралося, що з приводу тарифів на проїзд у транспорті обіцяють чиновники.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: