Три роки тому в Україні відбулися місцеві вибори, під час яких нових мерів обирали всі обласні центри країни. Вибори міського голови Хмельницького пройшли в два тури, до другого туру вийшли Олександр Симчишин і Костянтин Чернілевський. У підсумку Симчишин переміг із великим відривом, він набрав близько 60% голосів. «Слово і Діло» сьогодні розбиралось, як він справляється зі своїми обіцянками на посаді мера.
Відзначимо, що на обіцянки Симчишин не скупиться: з 2015 року він дав 125 запевнень, 56 з яких виконав, а 11 – провалив. Найбільше обіцянок мер давав саме в останній рік, а провалив найбільше в 2016-2017 роках. Справляється Симчишин краще з обіцянками, які стосуються ремонту вулиць і доріг (20%), на другому місці – житлово-комунальне господарство (14%), на третьому – освіта (13%).
З огляду на те, що в Україні вже стартував опалювальний сезон, згадаємо обіцянку Симчишина зберегти для міста найнижчі тарифи на теплопостачання. Про це він заявив улітку минулого року. «З минулого року активно утеплювати. Модернізуємо теплопостачальні підприємства. Завдяки цьому й вдалому менеджменту в нас найменший тариф на тепло в країні», – зазначив він. Свого слова міський голова дотримав: станом на кінець жовтня 2017-го тарифи в Хмельницькому не піднімалися. А в травні для міста був збережений найнижчий тариф на теплопостачання та гарячу воду.
Крім того, Симчишин виконав обіцянку встановити в усіх дошкільних навчальних закладах Хмельницького енергоощадні вікна. У звіті за минулий рік мер вказав, що 100% вікон у групах дошкільних установ замінені на енергоощадні.
Ще балотуючись на посаду мера Хмельницького, Симчишин пообіцяв відновити футбольну команду «Поділля». Це йому вдалося: вже влітку 2016 року футбольний клуб повернувся в місто й провів першу офіційну гру. Депутати міської ради виділили клубу 1 мільйон гривень. З міського бюджету також фінансуватиметься стадіон, навчально-тренувальні збори, харчування, матеріально-технічне забезпечення та виїзди.
Минулого року мер пообіцяв за час своєї каденції збудувати новий стадіон і спортивний зал. Міська влада вже заклала кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації щодо цих об'єктів.
Іншу програмну обіцянку Симчишин провалив. «Однозначно, потрібно провести оптимізацію міськвиконкому, кількісно – зменшивши їх кількість, і якісно – обравши людей, які є професіоналами й патріотами, які не зав'язані в схемах, не пов'язані з корупціонерами», – заявляв він. Станом на весну 2016 року в міській раді було створене управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю та управління з питань реєстрації. Також збільшена загальна чисельність штатних одиниць управління праці та соціального захисту населення та управління адміністративних послуг. В межах оптимізації скоротили лише посаду першого заступника мера та реорганізували управління освіти в департамент. Таким чином, кількісна оптимізація міськвиконкому не відбулася.
Не виконав Симчишин кілька обіцянок, які стосуються транспорту. Минулого року він планував придбати чотири тролейбуси на автономному ходу. Міська рада обговорював це питання під час сесії, на закупівлю виділили 35 мільйонів гривень. Але голова комунального підприємства «Електротранс» запропонував змінити формулювання проекту, прибравши з тексту визначення «з автономним ходом», і закупити за ці гроші 7 звичайних тролейбусів. Пізніше Симчишин повідомив, що тролейбуси на автономному ходу придбають у 2018 році.
Також до кінця 2016 року мер Хмельницького обіцяв встановити 50 електрозаправок. «Головне завдання такого публічного відкриття (заправки – ред.) – популяризація екологічного транспорту. Ми хочемо, щоб хмельниччани пересідали на електромобілі. Ми розуміємо, що це набагато економніше й найголовніше – екологічно безпечно, тому що викидів СО2 в атмосферу взагалі немає», – підкреслив Симчишин. Наприкінці 2016-го заступник мера заявив, що виготовлена технічна документація й технічні умови на електропостачання для встановлення лише 25 зарядних станцій, а не 50, як обіцяв Симчишин.
У 2017 році Симчишин пообіцяв оновлювати парк усіх комунальних підприємств Хмельницького на 40 мільйонів гривень. Скоро перевіримо, як він виконує цю обіцянку. Цьогоріч він, в тому числі, має розчистити русло річки Плоскої. Для будівництва колектора на ній вже виготовлений і скоригований проект. Розчищення має проводитися в жовтні-листопаді.
З глобального – в планах Симчишина відкрити Хмельницький аеропорт спільно з обласною владою, у власності якої він перебуває, а також за підтримки міжнародного й місцевого бізнесу. Минулого року мер заявив, що міська влада готова ініціювати передачу аеропорту в міську комунальну власність, оновити його й запустити. Але голова обласної адміністрації Олександр Корнійчук вважає, що правильним рішенням буде «заморозити» аеропорт Хмельницького й шукати інвестора, а не віддавати його місту.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, як виконують обіцянки мер Чернігова Владислав Атрошенко та мер Ужгорода Богдан Андріїв.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»