Парад кандидатів та вплив на виборця: проблеми виборчого процесу-2019

Читать на русском
Дмитро Купираполітолог

Публічні виступи не є вирішальними. Кандидат може бути слабшим у публічних виступах, але більш здібним, професійним в ухваленні рішень. Однак кандидати мають дебатувати публічно.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політичний аналітик Дмитро Купира.

«Вміти донести свої думки публічно й так, щоб суспільство їх розуміло, а не здогадувалося, що він мав на увазі, важлива риса. Нормальній країні, яка розвивається, демократичній країні не потрібні політики із сюрпризом. Навіть якщо цей сюрприз хороший. Може бути так, що одного разу буде хороший, а іншого – ні. Політики мають бути передбачуваними», – зазначив Купира.

Виборці мають розуміти, що планує цей політик, які його плани щодо того чи іншого питання, підкреслив він.

Наскільки співпадали екзит-поли та офіційні результати президентських виборів у світіЕкзит-пол виборів у США в 2016 році підтвердився результатами виборів із похибкою трохи більш ніж однин відсоток. Чи завжди співпадали попередні опитування виборців із остаточними підрахунками голосів?

«Тому комунікація кандидата з виборцями дуже важлива. Під час матчу, який у нас уже розпочався, правила гри змінювати не можна, але в перспективі дебати мають бути обов’язковими для кандидатів у президенти. При тому, що є сенс проводити дебати і перед першим туром, і перед другим», – уточнив експерт.

Крім того, проблема кількості кандидатів також може частково вирішитися. Більшість кандидатів сьогодні є технічними. Тобто це кандидати, які працюють на парламентські вибори або допомагають одному з реальних кандидатів своєю присутністю, додав він.

На його думку, щоб цього позбутися, потрібно кілька рішень, які можна звести в комплекс.

«По-перше, має бути обов’язковий підписний лист. Наразі, щоб бути кандидатом у президенти, потрібно мати 90 тис. дол. Ціновий бар’єр уже давно не є перепоною, враховуючи відсоток корупційних грошей. Тому одним із пунктів, щоб ми могли покращити виборчий процес, має бути наявність підписного листа. Інше питання, яка кількість підписів має бути – більш ніж 10 тис. чи менше, це може бути предметом дискусії», – пояснив аналітик.

Також, на його переконання, потрібно врегулювати питання щодо виборчої реклами. Здається, навіть якщо 30% реклами віддати овочу, то й він стане популярним і буде кандидатом. Не можна рекламою кандидатів забивати голови людей, наголосив він. Кандидати мають переконувати діями та ідеями.

«Має бути якийсь ліміт і конкуренція. Зараз це радше виглядає так: у мене більше грошей, тому я обійду всіх рекламою й матиму більший рейтинг», – резюмував Дмитро Купира.

Наскільки співпадали екзит-поли та офіційні результати президентських виборів у світі – за посиланням.

Також «Слово і Діло» з’ясувало, що встиг виконати й провалити президент за 5 років на посаді.

Також читайте, хто з топ-10 кандидатів у президенти найкраще виконує обіцянки.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: