Власники авто на іноземній реєстрації, які ще не розмитнили транспортний засіб, даремно чекають на якісь нові умови від держави.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив голова Комітету економістів України Андрій Новак.
Він висловив сумніви з приводу того, що рішення щодо штрафів для «євроблях» переглянуть.
На його думку, якщо умови розмитнення та штрафи не переглянули на користь власників «євроблях» до президентських і дострокових парламентських виборів, то тим паче в цьому немає сенсу зараз.
«Хіба що виникне якась мотивація. В такому разі можуть зробити триваліший термін для розмитнення авто», – припустив Новак.
У кожному разі, безкоштовно це не буде, умови, акцизи не змінять, підкреслив він.
«Зміна умов розмитнення чи відкладення штрафів буде несправедливою щодо тих, хто вже розмитнив авто. А ще більш несправедливо це буде щодо тих, хто купує автомобіль в автосалоні, на українському ринку й сплачує всі податки», – пояснив експерт.
За його словами, відтермінування штрафів малоймовірне ще й тому, що невідомо, коли збереться новий уряд.
«Наприкінці серпня-на початку вересня починається новий бюджетний цикл. Уряд має формувати та подавати перший варіант держбюджету на 2020 рік. До цього часу вже має бути вирішена проблема «євроблях», – уточнив економіст.
За його словами, процес розмитнення авто на іноземній реєстрації супроводжувався піаром.
«По-перше, з точки зору загального бюджету кошти, отримані від розмитнення «євроблях» на такі вагомі, як уявляла влада. По-друге, те, що доходи від розмитнення йдуть до Пенсійного фонду, є елементом піару», – додав він.
«Структура бюджетної системи в Україні така, що загальний бюджет – це такий собі загальний казан, куди скидаються всі податки, мита та акцизи. Далі з нього розписують витрати за всіма статтями, в тому числі для покриття дефіциту Пенсійного фонду. Не можна сказати, що саме за якимось митом усе на 100% іде на покриття дефіциту Фонду», – резюмував Андрій Новак.
Нагадаємо, «євробляхерів» почнуть штрафувати з 22 серпня.
Як відомо, керівник Держмитниці Максим Нефьодов пропонує скласти єдину базу вартості розмитнення автомобілів на основі даних про вже ввезені машини. Він підкреслив, що ціни неможливо вказати точно, але все ж вартість розмитнення однакових авто, незалежно від комплектації, має бути приблизно в однакових цінових межах.
Більше про нові акцизи та штрафи для «євробляхерів» – на інфографіці.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»