«Втомлений» Шулявський міст: чому проєкт дорожчає, а терміни гальмують

Читать на русском
Олександр Сергієнкодиректор центру «Інститут міста»

Сьогодні однією з найбільш проблемних дорожніх ділянок в Києві є район реконструкції Шулявського шляхопроводу. Міст частково обвалився 27 лютого 2017 року. Тоді мер Києва Віталій Кличко заявив, що міст не був аварійним, а «втомився» від часу. 1 березня 2017 року міський голова пообіцяв, що реалізація проєкту будівництва нового шляхопроводу на Шулявці буде розпочато вже в 2017 році, проте влада не вклалася в заплановані терміни. Відтоді вартість реконструкції Шулявського моста зросла на 75% від початкової ціни проєкту – 598,59 млн грн. 7 жовтня мер Києва Віталій Кличко підписав розпорядження, яким збільшив кошторис на реконструкцію Шулявського моста до 1,05 млрд грн.

«Слово і Діло» розбиралося, що відбувається з одним із найбільш масштабних інфраструктурних проєктів міста.

Директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко акцентував, що міська мережа шляхопроводів – це єдина мережа. Образно кажучи, якщо з одного краю потягнути за ниточку, то вся сітка відчує ці коливання, зазначив він.

Експерт уточнив, що дорожня мережа дуже чутлива. За його словами, щоб поліпшити ситуацію з заторами потрібно виконати перелік заходів: розвивати громадський транспорт, забезпечити смугу, можливість евакуювати з виділеної смуги, налагодити систему штрафів і відеоспостереження, яке у нас орієнтоване на перевищення швидкості.

Будівництво Подільсько-Воскресенського моста в Києві: історія питанняПодільсько-Воскресенський міст у Києві задумали будувати ще в 80-ті роки. А реалізацію проєкту почали в 1993 році.

«Хіба перевищення швидкості – головна проблема для Києва? Проблема якраз в тому, що порушують ПДР, займають смуги громадського транспорту. У нас на одних вулицях неможливо розігнатися понад 60 км / год, а на інших проспектах неможливо їхати менше 100 км / год через те, що дорога порожня, немає переходів, смуги розділені», – наголосив Сергієнко.

Він зауважив, щоб зробити збалансованою дорожню мережу для руху громадського та приватного транспорту, потрібно вживати заходів не тільки з боку місцевої влади, а й центральної.

Також експерт наголосив, що Шулявський міст застарів і незважаючи на дослідження, які показали, що шляхопровід ще б протримався, реконструкція була давно на часі. Міст потрібно розширити до шести смуг, – звернув увагу Сергієнко.

На думку експерта, те, що під час виконання робіт реконструкція обійдеться дорожче від запланованої ціни, нормальна ситуація, оскільки передбачити на початку всі підводні камені не вийде. Тим більше, якщо це реконструкція в місті, яке переповнене комунікаціями, де є суміжні ділянки, приватна власність та відсутня судова система.

Експерт зауважив, що в Земельному кодексі є стаття, яка дозволяє вилучати земельні ділянки для суспільних потреб, але вона не працює. У країні не було таких випадків, зазначив він.

«Це якраз такий випадок, коли потрібно знести один будинок колишнього заводу «Більшовик», а знести його ніяк не вдається, тому що не працює судова система. Якщо піти в суди, це може затягнутися на десятиліття», – констатував Сергієнко.

Він додав, що передбачити всі нюанси нереально. Коли був ухвалений проєкт реконструкції Шулявського моста, не врахували, що потрібно прокладати підземні комунікації, колектори, уточнив фахівець.

Навіть погодні умови можна віднести до важливих факторів, продовжив експерт. В умовах туману не можна штукатурити, оскільки осідає конденсат на стіни. Якщо все одно робитимуть, то штукатурка відпаде за рік. Також, наприклад, щоб бетон був міцним, він повинен постояти 28 днів і тольки тоді можна працювати далі, розповів експерт.

«Те, що вартість зростає, а терміни реконструкції розтягуються – це закономірний процес, якого практично не можна уникнути. Прорахувати вартість відразу дуже важко. Якщо є якісь сумніви, потрібно призначати експертну комісію, яка визначить, чи була розтрата коштів. Однозначно, не варто відразу робити висновок «гроші крадуть, нічого не будують». Той, хто зіштовхуються з будівництвом, сприймає ситуацію нормально», – прокоментував Олександр Сергієнко.

Нагадаємо також, мер Києва Віталій Кличко у травні пообіцяв, що до кінця 2020 року буде відкрито автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст.

Як починався проєкт і які обіцянки давали політики з приводу будівництва моста – тут.

Також ми писали, що китайська компанія добудує мости в Запоріжжі. На яких умовах і чи буде проїзд платним – за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: