Особливий порядок самоврядування в ОРДЛО: чому не розробили новий закон

Читать на русском
Володимир Золотарьовполітолог

У жовтні президент України Володимир Зеленський пообіцяв українцям новий закон про особливий порядок самоврядування на Донбасі. «Буде новий закон. Чи будемо ми його самі розробляти і швидко ухвалювати? Ні. Ми напишемо його разом спільними зусиллями і в публічному обговоренні з усім українським суспільством, не перетинаючи жодної «червоної лінії». Тож ніякої капітуляції. Ніякої здачі національних інтересів України. Ніяких договірників і глобальних кроків без згоди народу України», – говорив глава держави у своєму відеозверненні. Однак після Нормандського саміту в Парижі плани змінилися – Зеленський виступив за продовження чинного документа на рік, а депутати підтримали рішення президента під час голосування у ВР. У коментарі «Слово і Діло» політолог Володимир Золотарьов пояснив, що зараз немає сенсу по-новому виписувати закон.

Володимир Золотарьов припустив, що вирішальним у цьому питанні стала нормандська зустріч у Парижі.

На його думку, на переговорах було два варіанти – або будуть реальні спроби сторін змінити ситуацію, або зустріч підтвердить, що нічого не змінюється.

За підсумками Нормандського саміту стало зрозуміло, що змінювати щось марно, підкреслив Золотарьов. На його погляд, конкретних та практичних результатів зустріч не принесла.

«Фактично зустріч заради зустрічі. В Україні змінилася влада, потрібно було зустрітися, подивитися один одному в очі. Зустрілися і зрозуміли, що буде все, як було. РФ, якщо і готова на якісь поступки, то не суттєві й лише заради того, щоб пом'якшити санкції. Не більше. Кожен грав свою гру. Україна переконалася, що сенсу від цього не буде. Можна, як раніше, робити вигляд, що є якісь зміни, а фактично все залишається на нинішньому рівні – конфлікт заморожений», – прокоментував політолог.

Політолог зауважив, що для повернення територій є тільки одне рішення – військове. В іншому разі так і будуть пролонгувати щорічно закони та залишати конфлікт замороженим, зазначив він.

Особливий статус чи федералізація: у чому відмінності та чи потрібно змінювати законодавствоВід того, який вплив матиме центральна влада на тимчасово окуповані райони Донбасу, залежатиме, буде федералізація чи ні.

На думку Володимира Золотарьова, сподіватися на те, що конфлікт буде вирішено мирним шляхом і на користь України, дуже наївно.

При цьому експерт пояснив, що рішення пролонгувати закон нічого не змінює, а записане в документі не буде виконуватися. Він акцентував, що ми не контролюємо території, там не діє юрисдикція України.

«Фактично Україна пише цей закон для себе. Це робиться для того, щоб в різних політичних казусах було від чого відштовхуватися, а казусів виникає багато. Наприклад, якась торгівля між територіями та Україною триває, громадяни їздять туди-назад, хтось отримує виплати, хтось ні. Грубо кажучи, хоча би на папері формально потрібно це врегулювати. На практиці закон не виконується», – проаналізував Володимир Золотарьов.

Як слід змінити законодавство в контексті заяви президента Володимира Зеленського після зустрічі в Парижі «нормандської четвірки» про те, що федералізації України не буде, «Слово і Діло» запитало в експерта з конституційного права Олександра Москалюка.

Як відомо, 12 грудня, Верховна рада України розглянула продовження дії закону про особливий порядок врегулювання місцевого самоврядування Донбасу. «За» проголосували 320 нардепів.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: