25 жовтня 2020 року українці будуть обирати місцеву владу, зокрема й нових мерів. «Слово і діло» вже розбиралось, які основні претенденти вже заявили про свої амбіції балотуватися на посаду столичного міського голови або проявляють політичну активність у цьому напрямі. Також пропонуємо подивитись, як виконує обіцянки чинний мер Києва Віталій Кличко, який перебуває на посаді вже майже п’ять років.
Загалом Кличко дав 416 обіцянок, включаючи передвиборчі, з яких 188 виконав (45%), 121 провалив (31%) та ще 101 має реалізувати (24%).
Незважаючи на те, що до чинного мера столиці в киян багато претензій останні соціологічні опитування свідчать про те, що за Кличка знову готові віддати свої голоси 41-43% опитаних мешканців міста.
Кличку так і не вдалося вирішити транспортну проблему мегаполісу, створити зручну систему паркування авто, розвантажити дороги від корків та позбутися маршруток завдяки сучасному муніципальному транспорту. Щоправда, мер особисто слідкує за ремонтом доріг у місті та переймається масштабними проєктами реконструкції мостів.
Зокрема, план перебудови сумнозвісного Шулявського мосту, який за словами Кличка, «втомився», спричинив неоднозначну реакцію киян, адже серед кількох запропонованих проєктів оновлення шляхопроводу зрештою обрали не найбільш сучасний. До того ж вартість будівництва згодом зростала, а його закінчення відкладалося у часі.
У травні 2019 року Віталій Кличко пообіцяв відкрити рух транспорту по новому Шулявському шляхопроводу до кінця року, що зрештою з успіхом виконав. Напередодні новорічних свят мер особисто проїхався мостом на квадроциклі в костюмі Санта Клауса, після чого рух авто мостом відновили. Хоча роботи на шляхопроводі продовжуються, ще мають закінчити з'їзди на проспект Перемоги, у тому числі після демонтажу одного з цехів колишнього заводу «Більшовик».
При цьому термінової реконструкції потребує міст імені Патона, який вичерпав строк експлуатації і визнаний аварійним. Через його унікальність (визнаний пам’яткою архітектури) чиновники не знають, як підступитись до його рятування.
Однак це не завадило меру виділити бюджетні кошти на зведення сучасного, красивого пішохідного мосту, що з’єднує Володимирську гірку з Аркою дружби народів. Кличко, як і обіцяв, відкрив міст весною 2019 року, і споруда одразу отримала назву «міст Кличко» і відтоді періодично потерпає від вандалів.
Не отримали кияни й довгоочікуваний генеральний план міста. Щоправда, як і обіцяв Кличко, презентація генплану пройшла вчасно – у грудні 2019 року, але проблема незаконного будівництва нікуди не зникла, особливо в історичному центрі Києва.
Не впорався Віталій Кличко з обіцянкою провести реконструкцію столичного Гідропарку та збудувати там за рахунок інвесторів сучасний парк атракціонів на зразок Діснейленду.
«Ми плануємо створити великий парк розваг і активного відпочинку на території столичного Гідропарку. Це територія майже 130 гектарів, острів неподалік від центру міста. І сьогодні нам потрібен інвестор, який вкладе кошти, досвід і ідеї в реалізацію такого великого проєкту», – заявив Кличко.
Пройшло вже майже 4 роки, але інвесторів досі не знайдено. Щоправда, в Гідропарку встановити біотуалети, поклали кольорову плитку, висадили троянди і навіть облаштували світодіодне підсвічування.
Провалив мер і обіцянку залучити інвесторів до будівництва заводів із переробки сміття. Якщо у 2015 році планувалося збудувати 4-8 сміттєпереробних заводів для Київського регіону, то станом на червень 2020 року для будівництва одного сміттєпереробного заводу (комплексу) місто працює вже без планів залучити інвесторів.
Передбачається два напрями. Перший – будівництво комплексу силами підприємств сфери поводження з відходами, зокрема ПрАТ «Київспецтранс», часткою якого володіє місто. Другий – будівництво за кошти міського бюджету на визначених ділянках, віддалених від житлової забудови.
Наразі місто розробляє план управління відходами в місті Києві до 2030 року.
Окремо варто виділити обіцянки Віталія Кличка щодо будівництва метро. Коли він вперше йшов на вибори мера, то обіцянка провести метро на Троєщину до 2019 року стала однією з топових у його програмі, а зрештою перетворилася на мем.
Наступного разу Кличко обіцяв протягнути метро на Виноградар та протягом трьох років ввести в експлуатацію дві нові станції – «Мостицька» та «Проспект Правди». Старт будівництва відкладався через брак коштів, а обіцянка мера була провалена через недотримання дедлайну. Хоча є ймовірність, що у віддаленій перспективі станції таки добудують, адже на початку 2020 року вже підготували інфраструктуру для того, щоб звести тунель між станціями.
Також Кличко обіцяє запустити метро в напрямку Броварів, але вже не вказує конкретних термінів: «Ми говорили, що метро буде рухатися в напрямку Броварів. В один день метро буде йти, такі плани вже є, до Броварів».
Серед більш земних та реалістичних планів мера – замінити понад 100 км тепломереж та закупити 273 сучасних автобуси у 2020 році.
Раніше «Слово і діло» досліджувало, чи вдалося Кличку виконати передвиборчу програму.
Також ми писали, в яких кримінальних провадженнях фігурують мери українських міст.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»