Природно, що найцікавішою постаттю в контексті даного дослідження є Б.Колесніков. Під його керівництвом відбувалося будівництво найзначиміших інфраструктурних об'єктів: стадіонів у Києві і Львові, аеропортів у приймаючих містах; відбувався запуск славнозвісних/сумнозвісних (в залежності від політичної орієнтації читача) Хюндаїв.
Обіцянки Віце-прем'єр-міністра України Б. Колеснікова щодо підготовки до Євро 2012
Обiцяно
Виконано
Не виконано
Щодо результатів роботи, то очевидно, що Б. Колесніков з поставленими завданням и впорався досить непогано. Щодо показників відповідальності, то вони дещо гірші - в основному через намагання перебільшити власні можливості в плані термінів здачі того чи іншого об'єкту або якості виконаних робіт. Наприклад, стадіон у Львові було обіцяно добудувати вчасно. 29 жовтня 2011 року відбулося його урочисте відкриття. Однак на момент відкриття стадіон не був добудований повністю: не були завершені дах, парковка, не прокладені дороги, не закопані ями і не прибране будівельне сміття. Офіційно було визнано, що на той момент завершено було лише перший етап будівництва стадіону. Пізніша заява самого Б. Колеснікова щодо добудови стадіону до 10 травня 2012 року лише підтвердила це. Зауважимо, що і після 10 травня будівельні роботи на прилеглій до стадіону території все ще тривали, про що свідчить фотозвіт від 12 травня на офіційному сайті "Арени Львів".
Аналогічна ситуація з аеропортом: прозвучала заява, що будівельні роботи у Львівському міжнародному аеропорту будуть завершені не пізніше 15 грудня 2011. На справді ж реконструкція злітно-посадкової смуги аеропорту «Львів» імені Данила Галицького, яка передбачала її продовження з 2510 м до 3305 м, була завершена 15 травня 2012 року, а бетонні роботи тривали аж до 4 червня.
Подібна історія була з Донецьким аеропортом. Було заявлено про завершення третього етапу реконструкції аеродромного комплексу КП "Міжнародний аеропорт "Донецьк" до кінця 2011 року і про введення в експлуатацію нового терміналу 28 грудня 2011 року. Термінів знову не було дотримано: станом на 1 березня 2012 року третій етап реконструкції аеродромного комплексу КП "Міжнародний аеропорт "Донецьк" тривав: необхідно було розпочати роботи з благоустрою, зробити дороги, завершити будівництво перону, укласти більше 80 тисяч кубів бетону; перші базові випробування нового терміналу були проведені лише 2 лютого 2012 року, а 1 березня пройшла його третя тестова експлуатація.
Не було дотримано термінів і в обіцянках стосовно введення в дію терміналу "D" в міжнародному аеропорті "Бориспіль".
Щодо обіцянок, які зараховані як невиконані з огляду на те, що вони були реалізовані не в повному обсязі, то тут можемо виділити такі: побудувати 380 км абсолютно нових доріг у 2011 році (як вже згадувалося вище, реально побудовано 122,8 км), до Євро-2012 закінчити будівництво кільцевих доріг - у Києві, навколо Львова, Харкова та Донецька (хтось бачив завершену кільцеву дорогу навколо Києва?). Була також обіцянка, що ціни на квитки у вагонах другого класу в нових швидкісних потягах будуть 250 - 350 гривень. В результаті - 18 травня 2012 р. "Укрзалізниця" повідомила, що з 20 травня почнеться продаж квитків на електропоїзди категорії "Інтерсіті (+)" (на базі Hyundai) сполученням Київ - Харків та Київ - Львів. Базова вартість квитка в другому класі становитиме 275,66 грн. та 307,45 грн. відповідно, а в поїзді сполученням Київ - Донецьк - 367,75 грн. По четвергах та суботах передбачена 10-відсоткова знижка. а по п'ятницях та неділях - 10-відсоткове підвищення. Для людини с високими чи середніми статками така різниця може бути непомітною. Однак для основної маси пасажирів (це все ж таки 2-й клас) ціна виглядає завищеною. А якщо припустити, що пасажир мандрує з кимось з членів родини ще й в обидва кінці, то різниця в ціні стає ще більш виразною.
Разом з тим не можна заперечувати загальний позитив від того, що на залізниці з'явилися сучасні (хоча б з точки зору дизайну) потяги. Це великий плюс для всієї нашої країни і для самого Б. Колеснікова (його обіцянки щодо введення в експлуатацію поїздів Hyundai та рівня комфорту в них можуть бути зарахованими як виконані).
Виконана серед інших і обіцянка щодо того, що з 1 вересня 2011 року почнеться широкомасштабна рекламна кампанія України, присвячена Євро-2012. Згідно отриманих нами даних, трансляції рекламних роликів щодо України і Євро-2012 відбулися на таких каналах:
Разом з тим слід звернути увагу на низьку якість рекламного продукту, що демонструвався в середині країни. Скажімо, не зовсім зрозуміла доцільність роликів із серії "Ми чекаємо на Євро!". Адже населення було в курсі, що свято футболу наближається. До іноземців цей продукт не міг бути застосований, оскільки демонструвався в Україні, до початку Чемпіонату, українською мовою. Отже, витрата коштів на додаткове нагадування, що ми чекаємо на Євро, виглядає як просте марнотратство або ж нецільове освоєння бюджетних коштів. До того ж якість цього рекламного продукту, м'яко кажучи, викликала нарікання і могла претендувати хіба що на рівень студентської курсової роботи з реклами.
З іншого боку, під час проведення самого Чемпіонату особливої активності в плані пропаганди туристичної привабливості України не спостерігалося. Не було зроблено жодних суттєвих кроків аби фани, що побачили нашу країну як джерело недорогого пива, могли розгледіти в ній і туристичну перлину та повернутися сюди ще раз. На українських каналах не демонструвалися відповідні ролики, на вулицях не стояли інформаційні стенди чи інші рекламні носії (банери, сітілайти, екрани) які б рекламували туристичні принади Криму, Карпат, Кам'янця, Закарпаття тощо.
Загалом, судячи з того, що велика кількість потенційних туристів так і не доїхала до України, можна вважати роботу в цьому напрямку не досить вдалою. Тут зробимо відсилку і до зовнішнього фактору: в іноземних ЗМІ була проведена потужна антиукраїнська кампанія, особливо ж це стосувалося британських мас-медіа (до речі, виникає підозра, а чи не було це комерційне замовлення? Адже от-от в Лондоні розпочнуться Олімпійські ігри і, можливо, комусь було вигідно аби спортивні туристи не розпорошували свої кошти, а везли їх до Туманного Альбіону і залишали їх там. Але це лише припущення).
Решта заяв віце-прем'єра зі статусом "виконано" звучать так:
- Повністю здати в експлуатацію злітно-посадкову смугу Львівського аеропорту до Євро-2012
- Першу чергу злітно-посадкової смуги аеропорту «Львів» буде відкрито до Дня Незалежності України 2011 року
- Злітно-посадкова смуга в аеропорту "Донецьк" буде здана в експлуатацію 1 липня 2011 року
- У харківському аеропорті буде побудована злітно-посадкова смуга довжиною 2,5 км
- Злітна смуга Харківського аеропорту відкриється в кінці жовтня 2011 року
- Посилити боротьбу з крадіжками багажу в аеропорті "Бориспіль"
- З весни 2012 року запустити залізничний експрес Київ - Львів
- Електрифікувати 400 км залізничних колій у 2011 році
- Міжрегіональні поїзди компанії Hyundai почнуть курсувати в травні 2012 року
- У нових українських швидкісних поїздах буде суттєво підвищено рівень сервісу і комфортності
- Організувати обслуговування пасажирів поїздів Hyundai в залах бізнес-класу
- НСК "Олімпійський" відкриється у жовтні 2011 року
- У 2011 році буде побудовано дорогу між трасою "Київ - Чоп" та містом Трускавець
- Модернізувати дорогу Краковець - Львів
- Більше 1,5 млрд. грн. направити на комунальні дороги в українських містах
- Дорога Варшава-Київ буде у хорошому стані вже до Євро-2012
- Дорога Київ-Чоп буде у хорошому стані вже до Євро-2012
(У 2011 р. за рахунок кредиту від ЄБРР було здійснено ремонт основних ділянок дороги Київ - Чоп. Однак, проблемною є ділянка Київ - Житомир, на якій після проведення єврочемпіонату планується прокласти верхній шар покриття.)
Щоб зміцнити позитивні досягнення, здобуті в ході підготовки до Євро-2012 Б. Колеснікову можна "порекомендувати":
- провести в закордонних ЗМІ рекламу України "postЄвро" для створення позитивного іміджу нашої країни і покращення туристичної привабливості (елементи таких кроків зараз можна спостерігати на каналі CNN);
- здешевити вартість проїзду в поїздах "Інтерсіті+" - у більшості українців зарплати все ж не європейські і рівнятися на ціни проїзду в країнах ЄС недоречно, та і у разі зростання пасажиропотоку за рахунок зниження цін "Укрзалізниця" і держбюджет лише виграють;
- якісно доробити те, що перед Чемпіонатом робилося похапцем (львівський стадіон, траса Київ-Житомир).
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»