Вокзал – обличчя міста й важлива складова його ділової та туристичної привабливості. Що комфортніша і красивіша будівля – то приємніше туди повертатися. У багатьох містах залізничні вокзали є справжніми пам'ятками архітектури. Все це можна сказати практично про будь-яке велике місто України... але не про Миколаїв. Застаріла, незручна та геть неприваблива будівля місцевого залізничного вокзалу муляє очі миколаївцям і гостям міста вже не одне десятиліття. Час від часу з вуст політиків звучать обіцянки відремонтувати фасад будівлі (й набагато рідше – про комплексну реконструкцію радянської споруди), але, на жаль, поки безрезультатно.
«Слово і Діло» вважає, що для півмільйонного міста, розташованого, до того ж, у популярній курортній зоні, реконструкція залізничного вокзалу – справа честі, а отже, вона гідна потрапити до серії публікацій «Міські легенди України».
Нинішня будівля пасажирського вокзалу було побудована в 1987 році. Раніше цю функцію виконував теперішній вокзал станції «Миколаїв-Вантажний», старовинна будівля в класичному стилі, яка тепер стала однією з визначних пам'яток міста. Спочатку новий миколаївський вокзал відповідав вимогам міста, але з плином часу все гостріше став потребувати ремонту. Реконструювати його в Херсонській дирекції залізничних перевезень вирішили в 2006 році. Навесні наступного року в управлінні «Одеської залізниці» погодилися виділити на розробку проектно-кошторисної документації 700 тис. грн. У березні 2008 року розробка нарешті почалася. Тоді фахівці оцінювали вартість реконструкції в 50 млн грн. Трохи більше ніж за рік проект реконструкції вокзалу був затверджений, але проектна вартість реалізації зросла до 68 млн грн.
Після цього була тривала пауза. Щоб почати ремонт хоча би фасаду будівлі, залізничникам знадобилося цілих 4 роки. І то, як то кажуть, «недовго музика грала»: почали ремонтувати фасад в серпні 2013 року, а вже в жовтні ремонт призупинили – закінчилися гроші...
Повернутися до питання вдалося лише через 2 роки. У жовтні 2015-го стартувала перша черга реконструкції миколаївського пасажирського вокзалу. На неї були виділені 9 млн грн, в сумі ж роботи тоді оцінювалися в 90 млн грн. За два місяці був помітний перший результат – відремонтовані пасажирські перони. У січні 2016 року почалася друга черга реконструкції, на яку виділили 20 млн грн. Однак уже в квітні роботи вкотре припинилися. На той момент виконавці робіт встигли освоїти 16 млн грн, за які відремонтували частину фасаду будівлі. І схоже, що на цьому роботи завмерли надовго: у березні 2017 року в прес-службі «Укрзалізниці» повідомили, що в поточному році реконструкція миколаївського пасажирського вокзалу не запланована.
Обіцянок щодо ремонту та реконструкції головних транспортних воріт Миколаєва, озвучених чиновниками різних рівнів, «Слово і Діло» зафіксувало чимало. Наприклад, колишнього міністра транспорту Костянтина Єфименка, який у 2010 році пообіцяв відкрити відремонтований вокзал до Євро-2012. Або екс-прем'єра Миколи Азарова, що в 2012-му запевняв, що всі вокзали обласних центом будуть реконструйовані.
Те, що «Укрзалізниця» виділить на ремонт будівлі 40 млн грн, в 2013 році заявляв, втім, дещо виходячи за межі своєї компетенції, тодішній перший заступник голови Миколаївської ОДА Геннадій Ніколенко. Також обіцянки щодо ремонту вокзалу дали в 2015 році народний депутат Борис Козир і екс-губернатор області Вадим Меріков.
Також у рубриці «Місцеві легенди України»:
Львів: Грибовицьке сміттєзвалище
Закарпаття: захист від паводків
Київ: «втомлений» Шулявський міст
Запоріжжя: автомагістраль через Дніпро
Хмельницький: будівництво енергоблоків АЕС
Київ: новий корпус «Охматдиту»
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»